Toetsenbord Dell AT101W werkt niet op Dell Optiplex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
3
Omdat het support-team van Dell mij niet verder kan/wil helpen de volgende post:

Twee weken geleden een Dell Optiplex 620GX gekocht. Wil er graag mijn oude Dell-keyboard AT101W aan hangen (gebruik hiervoor een PS2 naar USB adaptor), maar dat lukt niet. Zodra ik het toetsenbord inplug, komt Windows XP melden dat er zich een onbekend apparaat heeft aangediend. Wanneer ik de Wizard opdracht geef het stuurprogramma bij te werken, komt die vervolgens melden dat dit niet te vinden is. Hetzelfde probleem doet zich voor wanneer ik een ander Dell-toetsenbord (SK-8000) probeer in te pluggen.

Mijn inschatting is: ofwel een verkeerde adaptor (bij MediaMarkt gekocht, weet helaas het merk niet meer) ofwel een ontbrekende driver.

Ondanks de mededeling van Dell-support dat dit probleem niet is op te lossen, kan ik niet geloven dat dit zo is. Kan iemand mij uit de brand helpen?

Fuller
 
Welke USB } ps2 adaptor gebruik je?
 
In 99 van de 100 gevallen, een brakke adapter, probeer een andere te krijgen.
 
Het merk weet ik helaas niet meer (de verpakking te snel weggegooid). Het is een simpel stekkertje (gekocht bij MediaMarkt) dat er uitziet als een normale USB-stekker waar je aan de achterzijde de PS2-stekker in kunt pluggen.
 
Ik denk dat je een verloopstekkertje hebt voor een muis en niet voor een toetsenbord.
Die werken maar soms met een toetsenbord meestal heb je er toch een andere voor nodig.
Ik raad een aan eentje te kopen voor toetsenbord en muis die zijn een stuk sterker.
 
Bedankt voor je tip UCT. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het om een adaptor voor een muis gaat. Voordat ik een andere aanschaf toch nog een vraag: hoe kan het dat mijn PC wel merkt dat zich een nieuw (onbekend) apparaat aanmeldt en op zoek gaat naar een geschikte driver (die vervolgens niet gevonden wordt). Blijkbaar komt er dan toch iets door. Gaat het volgens jou dan om een te zwak of om een gestoord signaal?
 
De pc merkt dat er iets bij is gekomen en zoekt naar een driver om het te kunnen herkennen maar dat lukt niet.
Wat je eraan hangt dat maakt in eerste instantie niet uit hij zoekt maar vind niets.
De driver bepaalt wat het is en welke software hij nodig heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan