Toetsenbord doet erg irritant...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik heb sinds een aantal weken een probleem met het toetsenbord van mijn laptop. Als ik een hoge dubbele komma wil (''), dan moet je normaal twee keer de toets indrukken, maar op een of andere rare manier krijg ik bij één keer drukken al meteen twee hoge komma's. Hetzelfde heb ik met de ~ en ` toets. Op zich lijkt het probleem niet zo heel groot, maar het is wel erg vervelend als je een bijvoorbeeld een é, á, oid wil typen, want dat kan dan niet meer met de sneltoets. Het gekke is dat dit probleem niet aanwezig is als ik mijn laptop opstart, na een tijdje, als ik word opstart, begint de ellende. Eerst weigert het toetsenbord normale dienst in word, op internet werkt alles dan nog normaal. Echter, na een tijdje vind het probleem ook op internetpagina's plaats...

Voor zover ik weet heb ik niets aan de toetsenbord instelling veranderd en staat alles zoals het hoort te staan. Ik heb Windows 7 en nooit eerder last gehad van dit probleem. Een virusscan heb ik al twee keer gedaan en heeft niets opgeleverd. Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hee,
Waar je last van hebt hebben anderen mensen wel vaker, als dat gebeurd moet je ctrl+shift indrukken en dan werkt ie weer.
Maar dat kan weer terug komen en dan moet je het gewoon overnieuw doen
Greatz, Jay

Halloo, heel erg bedankt voor je reactie, maar helaas, het werkt niet! Ik had het ook al eens eerder geprobeerd, maar toen werkte het ook niet. Volgens mij verander je met met ctrl + shift ook de toetsenbord instellingen van Amerikaans naar Nederlands en andersom, maar dat heeft niet zoveel nut, want daar heeft het blijkbaar niets mee te maken... Probleem blijft aanhouden...

Ik heb sinds vanochtend precies hetzelfde probleem, en niets lijkt te werken!

Welke toetsencombinatie ik ook gebruik, het helpt niet. Met Shift+Ctrl wissel ik gewoon van standaard invoertaal, en Alt+Shift lijkt wel helemaal niets te doen!
Omdat ik vaak met codes werk, zie ik dit als een groot en uitermate irritant probleem. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

PS: Ja, ik heb geprobeerd om de taal te veranderen, op virussen te scannen, en simpelweg opnieuw op te starten en min toetsenbord schoon te maken. Niets werkt.

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.
Zou het te maken kunnen hebben met een update van Microsoft voor Windows 7?

Benieuwd of er een oplossing voor is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan