Toetsenbord doet niet wat ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Na een crash van mijn Acer 9100 laptop, zie topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/531913-Malware-Spyware-Virus eerst een tijdje doorgesukkeld met een in eerste instantie niet zo'n groot probleem.
Doordat ik nu weer meer schrijf, mail enzovoort, begin ik me er aan te ergeren.

Bij bepaalde aanslagen op het toetsenbord, en het maakt niet uit of ik in Word, Outlook, Thunderbird, of gewoon op een forum ben, reageerdt het bord vreemd.

Toets ik bijvoorbeeld een v, gevolgd door o, dan vliegt het scherm in ene keer naar de taakbalk.
Toets ik een g gevolgd door willekeurige letter, dan vliegt de cursor 7 regels naar omhoog in het bestand waar ik in werk, of wanneer er niet zo veel regels zijn, naar het beginpunt van de tekst.

Heb in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/536197-toetsenbord-doet-raar!!!!?highlight=toetsenbord topic iets gevonden wat ik dacht te herkennen en de aangedragen optie toegepast:
Begin eens met alle overbodige toetsenbord-talen te verwijderen bij Start> Configuratiescherm> Landinstellingen> Talen> Details.
Houdt daar 1 over van Enghels Verenigde staten Internationaal.

Nu vliegt de cursor na het intikken van een v 1 regel naar boven in de tekst waar ik in werk.

Snap er niet veel meer van, de enige taalinstelling die er nog is, is Engels Verenigde staten, ook na her opstart, maar probleem heb ik nog steeds, zij het dan anders....

Na vele instellingen te hebben geprobeerd dacht ik gisteren dat het goed was, maar flipperde het scherm in verschillende tekst programma’s heen en weer en op en neer.
€ was ik kwijt, net als dat er sommige asci tekens anders werden weergegeven.

Knippen plakken deleten herstellen was alles wat mij restte.
Grüße lukt nu weer evenals het € teken.

Met dank aan Nicj56, die via het forum met de volgende optie kwam:

doe anders eens nl zetten toetsenbord op VS Intl

In configuratiescherm / landinstellingen de standaard ingesteld op Nederlands, (was ook zo), onder het tabje talen de standaard invoertaal op Nederlands gezet, en toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal).
Daarna de laptop opnieuw opgestart, en aan deze tekst begonnen.

Het schijnt nu goed te werken, bij het invoeren van deze tekst geen flipper effecten gezien.
Laat als jullie het goed vinden topic nog even open staan, heb namelijk al zo vaak gedacht dat het verder goed zou gaan.

Geen dank zo staat het bij mij ook op de laptop.

PS:

Dit zou wel doen als ik jou was:

Rechtermuisklik op taakbalk -> werkbalken -> taalbalk en als goed is moet je dat nu zien staan.

Laatst bewerkt:
Heb het even getest, maar zie geen taalbalk.

Rechts op taakbalk /werkbalk, en dan verschijnt er nieuw pull down met:
Windows Mediaplayer
Koppelingen
Bureaublad
Snelstarten(aangevinkt)

En onder de streep, nieuwe werkbalken

heb je iets van teamviewer ofzo??(dan ik kan jou helpen)

heb het geïnstalleerd.

Net trouwens nog een tekstje getikt in een pb van een motorforum, ging ook weer springen

ik kan niet klikken wil je even dit doen wat i zei 2 post eerder

ga nu eerst even slapen, hopelijk vindt je wat tussen de bomen in het bos.
heb je mailadres, mocht ik op de andere locatie verbinding hebben laat ik het weten, wordt op zijn vroegst morgen in de loop van de middag.

:thumb:

P.S
Dit bericht tik ik dus zonder problemen.....

id ook even die heb ik namelijk niet meer(heb pc aantal weken geleden moeten herinstalleren).

Nic, waar is wat fout gegaan?

Id is nog gelijk, ww is weer gewijzigd 9256

Laatst bewerkt:
Drukte teamviewer uit ik ga nu douche en kom dan zo er weer op.

Heb je nergens een (oud) PC toetsenbord liggen dat je even aan die laptop kan prikken? (PS/2 of USB)
Indien je dan hetzelfde probleem hebt, ligt het ergens aan de hardware van het apparaat, is het probleem dan over dan is het toetsenbord van de laptop kapot... (sluiting of onderbreking in contactjes of contactbanen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan