Toetsenbord doet niks!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arido

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Berichten
38
Beste mensen, Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een 2e hans pc gekocht zonder harde schijf, ik kan niks invoeren met mijn toetsenbord, ik heb een harde schijf erop gezet, bij opstarten gaat de pc normaal systeem zoeken, natuurlijk vind hij niks, ik heb een Windows xp CD gebruikt, de pc doet alles zoals het hoort en gaat hij naar installatie van XP, ergens kom je bij de keuzes: Enter, R of F3, hier kan ik verder niks omdat de toetsen niks doen, in deze fase heb je natuurlijk nog geen muis.

Ik heb verschillende toetsenborden geprobeerd, ik weet dat ze allemaal werken, ik een PS2 en ook een USB toetsenbord geprobeerd maar geen resultaat.

De pc geeft verder geen fouten aan.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt
Ari
 
Hoi,

Probeer het volgende:
- schakel de pc uit, haal de stroom eraf.
- maak de kast open en verwijder de ronde mini-batterij (kijk goed hoe hij er in zit!)
- plaats hem vervolgens weer terug.
 
Hallo

Werken b.v.b. de "numlock" of de "capslock" ledjes v/h keyboard ??? "krijgt deze wel spanning???

"Ik heb een 2e hanDs pc gekocht..." --> merk/typenr waren misschien wel nuttig geweest.

"Ik heb verschillende toetsenborden geprobeerd, ik weet dat ze allemaal werken, ik een PS2 en ook een USB toetsenbord geprobeerd maar geen resultaat."...

Hopelijk heb je het motherboard ook spanningsloos gezet , want het in/uitpluggen PS2 onder spanning is de ideale manier om een motherboard te doen sneuvelen ...

Peter
 
Ja zeker spanningloos, ik heb de cmos gerest maar ook geen resultaat, de batterij eruit en een half uur gewacht, toen heb ik weer usb en ps2 geprobeerd.

Groetjes
 
Ja zeker spanningloos, ik heb de cmos gerest maar ook geen resultaat, de batterij eruit en een half uur gewacht, toen heb ik weer usb en ps2 geprobeerd.

Groetjes

Díkke kans dat je 'tweedehans'
Een kat in de zak is.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dat we het gaan opgeven? Kijk, ik heb het niet van een oplichter gekocht en volgens de eigenaar werkte de pc de laatste keer ook.... misschien is er toch wat aan te doen uiteindelijk :)
 
Bedoel je dat we het gaan opgeven? Kijk, ik heb het niet van een oplichter gekocht en volgens de eigenaar werkte de pc de laatste keer ook.... misschien is er toch wat aan te doen uiteindelijk :)

Ik wil er in elk geval mee zeggen dat de standaardaansluiting voor het toetsenbord op het moederbord altijd werkt (PS2 dus).
En dat het veelal duidt op een hardwaredefect wanneer na jou handelingen het toetsenbord alsnog niet werkt. Als de verkoper 'betrouwbaar' is .... terug ermee dan en hem dit zelf laten controleren.
 
Nee, de verkoper is geen computer expert.

Ik blijf het vreemd vinden, de pc start op en doet wat hij hoort te doen, hij checkt alles inclusief harde schijf, cd en diskette, zelfs probeert hij XP te installeren, maar zonder tobo kan je natuurlijk geen opties kiezen en dan houdt het op :-(

Kan dat eigenlijk, dat de rest werkt en alleen de tobo niet?

Groetjes
Ari
 
Ik heb het vaker reset gedaan en zonder stroom kabel, het systeem kan de toetsenbord gewoon niet vinden en dat zegt hij ook, ik kan heel snel zien dat Keyboard is not detected. Ik heb de pc met een bootdisk van win98 opgestart, alles ging goed maar nog steeds geen toetsenbord

Bij opstarten geeft de pc een piep en verder geen foutmelding
Nog iets, hij zegt ook CMOS settings Wrong, ik heb een foto van het scherm gemaakt.

Groetjes
 
Of kan het toch wel

De beelden in volgorde
 

Bijlagen

  • IMG_0086_K.JPG
    IMG_0086_K.JPG
    24,2 KB · Weergaven: 68
  • IMG_0092_K.JPG
    IMG_0092_K.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan