Toetsenbord doet raar in Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

spiderman1345

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste,

Ik zit met de afgelopen 5 dagen een klein probleem: Mijn toetsenbord maakt geen hoofdletter g meer, met SHIFT niet meer althans, met CAPS LOCK wel. Op Linux maakt hij hem wel direct.
Verder: Ik druk een keer met SHIFT op het " knopje, en hij maakt hem gelijk, zonder dat ik eerst een spatie indruk, geen ë dus meer voor mij (wel met altcodes, maar dit is gewoon vervelend).
Is er een manier om dit op te lossen?

Ik hoor zo graag spoedig mogelijk,

Bedankt!

Ferry

[Windows-toets]r toetscombinatie -> intl.cpl
Tabblad Toetsenbord en talen
Knop Toetsenborden wijzigen
Kies als Standaardinvoertaal: Nederlands (Nederlands) - Verenigde Staten (internationaal)
Klik op Toepassen.
Verwijder alle toetsenborden behalve Verenigde Staten (internationaal) in alle talen en klik op OK.
Dat zou in ieder geval je tweede probleem moeten verhelpen.

M.b.t. je eerste probleem: Check het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> intl.cpl
Tabblad Toetsenbord en talen
Knop Toetsenborden wijzigen
Tabblad Geavanceerde toetsinstellingen.
Verifieer dat geactiveerd is: Caps Lock uitschakelen door: Caps Lock-toets in te drukken
Staat het anders, maak het zoals ik het aangaf in de vorige regel en klik op OK.
Is dat niet het probleem, dan weet ik zo snel niet waar het vandaan komt.
Enige waar ik dan nog aan zou kunnen denken is dat je een toetsenbord-driver van een Cherry toetsenbord hebt geïnstalleerd en dus dat de Caps Lock de shift knop activeert en de shift knop dat dan weer afzet. Dit is een onwaarschijnlijk scenario.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij intl.cpl krijg ik dit te zien: http://prntscr.com/3bz9l2
Verder staat mijn toetsenbord al in het Engels, in het begin maakte hij net wel ene hoofdletter g, maar nu ineens niet meer (sinds ik Minecaft o.a opstart?)
Ik kan wel eerst met mijn rechtershift + g en dan linkershift indrukken en weer loslaten, dan krijg ik wel een hoofdletter G

Het gaat hier trouwens om een ingebouwd toetsenbord in m'n laptop.

Het " probleem is nog steeds niet opgelost.

Leg mij uit dat ik op je laatste schermafdruk bij ENG een toetsenbordindeling zie ("US keyboard") waar ik je instructie heb gegeven om die uit alle talen te verwijderen (in mijn eerste posting). Mogelijk was Verenigde Staten (internationaal) / United States-International in ENG niet beschikbaar, dan die toetsenbordindeling toevoegen/aanvinken en alle andere toetsenbordindelingen in die ENG taal verwijderen/uitvinken. Zie hier (NL-versie) en hier (ENG-versie) hoe te werk te gaan met toetsenbordindelingen.
Mogelijk is dit youtube filmpje nog duidelijker. Zorg er dus voor dat je United States-International bij ENG toevoegt en US verwijdert.

En heb je het kleine letter g probleem alleen als je ook minecraft gestart hebt? Per slot is minecraft een toetsenbord-gestuurd spel, dus mogelijk maakt minecraft dan het gebruik van linker shift onmogelijk. Ook kan het zijn dat je probleem is opgelost met wat ik in de eerste paragraaf hierboven schreef.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toetsenbor indeling is inmiddels veranderd, de bugg is er alleen als ik Minecraft heb gestart, anders pakt hij hem wel.

Ik ken minecraft niet (goed), maar als ik deze link mag geloven wordt de linker shift-knop in Minecraft voor "Sneaking" gebruikt (mogelijk ook Crouching). Misschien als je voor sneaking een andere toets instelt dat het probleem weg is. [Vls. deze link moet je daarvoor options.txt in de Minecraft installatie-map aanpassen, zodanig dat code 42 = LSHIFT = Left Shift niet (meer) wordt gebruikt voor sneaking. Stel bijv. de Caps Lock toets daarvoor in: code 58 = CAPITAL = Caps Lock.]
Waarom het draaien van Minecraft blijkbaar ook buiten het spel (in Windows dus, zoals jij beschrijft) invloed heeft weet ik niet, overigens.

Tijs.

Ik heb de key veranderd, maar ik heb Minecraft net niet open gehad, hij doet het net wel, de g, maar nu ineens niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan