toetsenbord doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Iets heel vreemds :eek:

Was net bij een pc met een compaq ps2 toetsenbord.
De instelling staat op Nederlands/Verenigde Staten internationaal. @-teken zit boven de 2.
Tot zover niets bijzonders.

Wanneer ik in een Word document typ komen alle tekens normaal op het scherm, echter....
wanneer ik in Outlook Express 6.0 een nieuwe contactpersoon wil toevoegen en ik typ het emailadres in, dan verschijnt ipv @ het volgende teken : " en zit het @-teken helemaal links waar nu ~staat.

Heb overal gezocht, maar heb geen idee waar ik dat nu weer moet instellen/veranderen.

Kijk eens bij je toetsenbord bij tekstservices en invoertalen- instellingen en ga dan naar toetsinstellingen, hier kun je zien hoe er van de een naar de andere instelling gewisseld word.
Tevens kun je zien in het instellingen scherm hoe de instelling op dat moment is.
Misschien is er per ongeluk op de toetscombinatie gedrukt, zodat de verkeerde instelling ontstond.

uhh, hoe kom ik daar?

Laat maar, ben er al :D
Maar hier zijn geen toetscombinaties ingevuld :confused:

Laatst bewerkt:
Op een NL keyboard zit boven de 2 en "
Dus het lijkt me dat Outlook denkt dat je een NL keyboard gebruikt.
Mijn oplossing: Alles op Engels zetten :)

Geplaatst door Palmpje
Op een NL keyboard zit boven de 2 en "
Dus het lijkt me dat Outlook denkt dat je een NL keyboard gebruikt.
Mijn oplossing: Alles op Engels zetten :)

Nee, want als ik dat doe en ik typ vervolgens in Word, krijg ik daar weer andere tekens :(

Deinstalleer je toetsenbord in de hardware en reboot.
Stel daarna de standaardinstellingen weer in.
Verenigde Staten International en nederlands.

Nope
Hardware geeft aan: dit apparaat werkt correct
Compaq ps 2 toetsenbord:confused:

Nah jah, dan voorlopig maar even de ~als @ gebruiken. Hij heeft het alleen bij toevoegen van nieuwe contacten in OE6

Heb je ook de laatste driver versie van het toetsenbord geinstalleerd?

Pc en toetsenbord is net 1 week oud !
Wist trouwens niet dat er drivers bij een normaal standaard toetsenbord zaten.

Het kan zijn dat Word de toetsenbord indeling anders kiest dan Windows. Daarom moet je even de NL indeling verwijderen en alleen Amerikaans Internationaal laten staan :).

Al de toetsencombinatie Shift-Control geprobeerd?
Hiermee zet je het vaak op een ander toetsenbord en de mogelijkheid bestaat dat je dit per ongeluk hebt gebruikt.

Ik zal het allemaal eens nalopen, maar zie die pc volgende week pas weer. Ik laat het nog wel even horen! Tot zover bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan