Toetsenbord en muis artifact

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Beste Helpmij community,

Mijn excuses voor de vage titel maar een andere omschrijving heb ik even niet.
Sinds ik windows 8.1 heb heb ik serieus last van het vage gedrag van mijn toetsenbord en muis.
Na 20-2uur aanstaan van mijn pc begint de elende. Het scrollwheel van de muis werkt niet meer, het toetsenbord reageert niet meer (de led's branden wel het is een toetsenbord met backlight btw),
als ik rechtermuis gebruik op de startknop flitst de startknop heel even en krijg ik geen menu zoals normaal en als laatste als ik op een shortcut van een programma klik of op een openstaand programma in de taakbalk start mijn pc het programma opnieuw op in administrator rechten (dus telkens die vervelende pop up).
Ik heb een week of 2 geleden mijn pc geformatteerd en win 8.1 opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen en ook heb ik bewust de drivers van logitech en razer niet geinstalleerd die op mijn vorige installatie wel aanwezig waren en waarvan ik dacht dat deze misschien deze artifacts veroorzaken.
Sorry voor het vage verhaal maar dit is exact wat er gebeurd.
Dit is overigens mijn toetsenbord en muis setup:
-Toetsenbord: Razer deathstalker pro
-Logitech G500s

Ik hoop dat een van jullie mij een oplossing kan brengen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Bas Barendregt

Via Google vond ik een lijst van problemen m.b.t. dit keyboard en Windows.
Het schijnt dat de manier waarop Windows USB-poorten en de daarop aangesloten apparaten detecteert bij dit keyboard uitermate lastige problemen oplevert.
Suggesties die voorgesteld worden: in het Windows Energiebeheer de energie-besparings functie voor USB-apparaten uit zetten. Persoonlijk verwacht ik daar niks van maar het is te proberen.

Wat ik zou proberen: toetsenbord aansluiten via een aangedreven usb-hub ( met adapter ) om een overbelasting van de usb-poorten uit te sluiten,
of
Win7 installeren en kijken hoe het toetsenbord reageert
of
Win 8.1 opnieuw installeren met een ander usb toetsenbord ( standaard ding zonder poespas ). Als alles dan zonder problemen correct werkt het toetsenbord wisselen en kijken wat er gebeurd, welke meldingen er komen etc..

Op een andere manier blijft het volgens mij koffiedik kijken.
Staan er ook geen foutmeldingen in de Windows Logboeken m.b.t. nieuwe hardware / invoer-apparaten..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan