toetsenbord en muis doen raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
74
Hallo, ik heb een probleem waar ik echt niets mee kan.
Mijn zoon heeft een medion Pentium 4 met Windows XP erop. Hij speelt nogal eens online en daarbij wordt er driftig op de toetsen gedrukt.
Sinds gisteren doet het toetsenbord (aansluiting met de paarse stekker) erg raar.
Wanneer CapsLock is ingedrukt of niet; bij de cijfertoetsen krijgt hij alleen nog de bovenste optie, dus 1,2,3,4 is bij hem nu !,@,#,$. Als CapsLock is ingedrukt geen lampje en wanneer er geen Capslock isingedrukt, lampje uit. CapLock werkt ook andersom; ingedrukt kleine letters en uitgedrukt hoofdletters. Ook bij , . / is dit < > ?. Het nummerieke gedeelte werkt helemaal niet meer.
Dan de muis: sinds het toetsenbord werkt ook de muis (draadloos) niet meer zoals ie zou moeten. Bij linksklik selecteer ik meer dingen dan één en allerlei funkties zijn gewijzigd.
Hierdoor ben ik zelfs niet meer in staat om een systeemherstel te doen.( dacht dat dat de oplossing zou zijn :confused: )
Ik heb een muis aangesloten met usb aansluiting: hetzelfde euvel; zo ook met het toetsenbord.
Heeft mijn zoon een combinatie van toetsen ingedrukt waardoor de funkties van beide zijn veranderd? bijv. ALT en SHIFT oid. Met googlen heb ik " oplossingen " gezien zoals 5X SHIFT indrukken,en andere mogelijkheden, helaas zonder resultaat.
Je schijnt ook in de registry iets te kunnen aanpassen bij HKEY CURRENT USER en dan keyboard. Daar stond een waarde "0" en dat moest dan "1" worden; edoch deze waarde kan ik niet veranderen.....
Wie heeft de geniale oplossing voor dit curieuze probleem. Ik hoop dat 't iets simpels is, want ik kom er niet uit. HELP
 
Heb je voor je toetsenbord ctrl + shift al gedaan? Want dan kan het zijn dat de talen verkeerd zijn. EN mischien, lijkt me onwaarschijnlijk, maar voor je muis drivers?
 
opgelost

ik heb 't toetsenbord opengeschroefd en alle kruimels etc. verwijderd....weer aangesloten en alles werkt weer als vanouds...zo ook de muis...

Bedankt voor de reakties en fijne dagen allemaal.:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan