toetsenbord en muis doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bezoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Wie heeft er raad!!

Ben op de comp. van mijn dochter bezig, en opeens doen de toetsenbord en de muis het niet meer.
Ander toetesenbord en muis gepakt maar helaas, kom niet meer verder.
Kom wel de bios in door de setup dan doet het toetsenbord het nog wel.
Maar omdat er niets meer deed heb ik de comp uitgezet, dus krijg je vanzelf de scandisk, als je wilt opslaan doet hij dat niet omdat het toetsenbord niks doet, hetzelfde als je hem in de veilige modus wil laten opstarten.
Wie heeft hier een verklaring voor.

Graag raad en of oplossingen.

Alvast bedankt.

Bezoeker

Is het een setje en ook draadloos? Zo ja; controleer dan de batterijen.

Erg benieuwd naar de antwoorden.
Laat ik nou met hetzelfde probleem zitten.
Mijn muis en toetsenbord zijn geen van beiden draadloos.

Hoi,

Ben een tijdje aan het rommelen geweest, conclusie ik heb in de bios, iets veranderd met het opstarten van de pc. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar het werkt wel weer.

MotoFoetsie als je het wilt weten zal ik thuis even moeten kijken in de bios wat ik precies gedaan heb, maar het werkt wel weer.

Bezoeker

In 99% van de gevallen gaat het om 'USB legacy support' dat op enabled moet staan in de bios.
De bios zelf is vaak nog wel benaderbaar met een USB keyboard, maar zodra je daar voorbij bent en je zit in een DOS achtige omgeving (dus voordat de USB drivers geladen zijn) werken toetsenbord en muis niet meer. door legacy support op enabled te zetten kan je wel in die omgeving er mee werken (bios laadt dan een soort USB driver voor DOS)

Dat is het precies wat ik ook gedaan heb.
Ene.... het werkt nu weer.

Bezoeker :thumb:

Mijn muis en toetsenbord krijgen kuren wanneer ik een bericht voor op 'n forum wil tikken.
Na ca. 5 regels verandert m'n cursor in 'n slap streepje, en weigert toetsenbord en muis verder elk commando; zodat opnieuw opstarten de enige oplossing is.
Kortom; ik word getergd tot het uiterste.

Dat hebt dus niks met je bios te maken, lijkt wel een geheugenprobleem waar je het over hebt.
Wat is je ramgeheugen?

Dat is helemaal niks meer tegewoordig, als je 2 of 3 proggies hebt open staan loopt de pc bijna vast, ik zou beginnen om er wat geheugen bij te prikken.
Dit moet een oude comp. zijn.

Is idd een oud lijk.
Desondanks kon ik er redelijk mee uit de voeten, totdat dit probleem zich aandiende.
Zou ik dan toch op zoek moeten naar een recenter en krachtiger machine?

Ik denk het wel ja, effe kijken hoeveel ruimte je nog vrij hebt op je schijf, en of defragmenteren, en dan kijken of het weer beter gaat.

succes,

Bezoeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan