Toetsenbord en muis reageren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hallo allemaal,

Bij een kennis is vandaag win xp op een Packard Bell machine geinstalleerd. Tijdens de installatie werken de muis en toetsenbord wel, maar na de installatie niet meer.

Het zijn usb apparaten met een draad. Installatie tot 2x toe uitgevoerd.

Wat kan dit zijn? Moet je bij Packard Bell iets in het Bios veranderen voor USB? Hij kan namelijk wel in zijn bios komen, maar zodra windows gestart is gaat het fout.

Help?

Neem aan dat je voor XP geen USB gebruikte dus kun je in de BIOS controleren of deze ingeschakeld is.
Probeer anders eerst of het wel op de PS/2 poorten werkt (meestal zit er een verloopstekker bij).
Welk merk zijn ze ?

Het merk zou ik moeten navragen. Voor xp werkte USB wel, dat heb ik wel vernomen. Dat was met een packard bell installatie. Inmiddels is deze oude installatie weer geinstalleerd.

We willen het nog een keer proberen, maar uiteraard pas als we weten wat de oorzaak is.

Dus in het Bios moet usb goed staan lijkt me.

Verloopstekkers naar ps2 heeft hij niet. Dat had ik al gevraagd.

misschien is het raadzaam om de in de bijlage staande 6 installaties ongedaan te maken en vervolgens de machine weer eens op te starten.
(wat bij die kennis hier staat, is natuurlijk ook mobo afhankelijk)

Wil het dan nog niet, dan is het raadzaam om naar de nieuwste stuurprogramma's te zoeken.

Suc6!

Bijlagen

• usb.jpg
    usb.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor je reactie Pasja. Het probleem is dat hij helemaal niets kan doen in Windows. Dus hij kan ook niet naar apparaatbeheer.

Ik denk dat het eenvoudigste is om volgende keer een ps2 toetsenbord en muis mee te nemen, en kijken of het dan wel lukt. Dan hoeven we alleen 2 verloopstekkertjes te kopen.

Ik kan op het moment daar niets vragen. Mijn vriend is er geweest en ik moet even afwachten wat hij allemaal geprobeerd heeft.

Ik vind het wel heeeel vreemd, omdat xp toch zo'n beetje alles zelf herkent en installeert. Ik heb dan ook een hekel aan PB machines (is niet de eerste met problemen:D )

maar hij kan wel naar apparaatbeheer :D

met de TAB en Entertoets kom je binnen XP overal......... :D

Geplaatst door gast0225
maar hij kan wel naar apparaatbeheer :D

met de TAB en Entertoets kom je binnen XP overal......... :D

Tab-enter combinatie ken ik inderdaad.

Maar ik denk dat je OF ergens overheen gelezen hebt, of me in de maling zit te nemen:D Wantmuis en toetsenbord doen het allebei niet onder windows.

Dus Tab-enter denk ik ook niet:D

houd het maar op het eerste gedeelte van de zin (die gedeeld wordt door het woordje OF) in je laatste bericht die begint met "Maar ik denk.."

:o :o :o

dat het mij vergeven gaat worden..........?

Geen probleem, hebben we allemaal wel eens:p :D . Ik denk dat ik voor de makkelijkste oplossing ga en er gewoon ps2 van maak.

Ik weet anders ook niet waar ik het moet zoeken.

In ieder geval bedankt allebei voor het meedenken:thumb:

Laatste bericht:

Ik ben net gebeld door mijn vriend die daar zit dat het met de 3de poging ineens wel lukt. Verhaal wordt nu nog raarder.

Maar ja, hij doet het in ieder geval weer.:D

Laatst bewerkt:
misschien kan ik nog iets goed maken............. ;) :D

Heb je de mogelijkheid overwogen dat het mobo misschien dan wel de snelle / mooie / geavanceerde nieuwe futures van XP aankan, maar dat daartoe EERST het bios geupdate moet worden............. ? (waardoor bijv. de USB aansturing anders / beter gaat verlopen)

oh,

ik was aan het typen toen jij je laatste bericht postte. (een beetje mosterd na de maaltijd dus, mijn berichtje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan