Toetsenbord en muis werken niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
De muis en toetsenbord van mijn dochter doen het niet, de computer start wel gewoon op. Ze zijn niet draadloos of usb stekker. Toen ik het bij mij thuis probeerde deden mijn muis en toetsenbord het wel op haar computer, maar wel met mijn beeldscherm. Dus heeft ze een andere muis en toetsenbord meegenomen en je raad het al, deze muis en toetsenbord deden het bij haar ook niet.
Ik denk dat ze de stekkertjes er niet goed in gedaan heeft.
Maar kan dit probleem ook aan haar beeldscherm liggen, het is al wel oud spul met W98 erop. Zij zegt dat ze de stekkertjes er goed in heeft.

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties
groetjes Martha

Hmm ja das inderdaad raar maar ik zou toch voor de zekerhijd maar even de stekkers controleeren. want het is opzich raar dat de muis en het toetsenbord het allebij niet doen en aan het beeldscherm kan het niet echt liggen want het beeldscherm/ monitor het woord zegt het al laat gewoon zien wat de computer bedenkt/maakt.

Bedankt voor je reactie Insanick, dus het kan niet aan het beelscherm liggen.
Ja door logisch nadenken was ik daar ook al opgekomen, er zal bij haar
toch iets fout zitten. Heb het aan haar doorgegeven en ze moet alles
nog maar eens nagaan en alle stekkertjes er goed in doen.

Heb trouwens nog wel iets gelezen over plaktoetsen, als je meerdere malen
op shift drukt dan het toetsenbord dan daar op schiet en het dan niet doet,
je moet dan op een icoontje klikken en dan doet ie het weer.
Had ik nog nooit van gehoord? En denk ook niet dat dit het geval bij mijn dochter is,
maar kan het toch even melden nietwaar?

ja zou kunnen maar ik heb persoonlijk nog nooit last gehad van plaktoetsen.
maar die muis en toetsenbord die ze toen had megenomen waren die ook oud ?
Als ik de vraag lees begrijp ik er uit dat het om een oude pc gaat, weet u ook miscien hoe oud het al is want het kan zijn dat het moederbord zijn beste tijd gehad heeft.

De computer is al vrij oud, ik denk 1999, mijn broertje heeft hem gekocht en W98 staat erop dus dan heeft hij hem rond 1998 gekocht.
Heb de systeemkast hier gehad, dus geen beeldscherm en toetsenbord en muis.
Maar heb haar een ander toetsenbord en muis meegegeven, die het hier wel deden
met die systeemkast. Dus dan moet ie het bij haar ook doen lijkt.

dan snap ik niet meer hoe het kan dat het het niet doet heeft ze ondertussen al de kabeltjes nagekeken?

Ze leent vaak een laptop van een studiegenoot, want ze moet Essays schrijven voor haar studie. Vanmiddag komt ze thuis, dus zal ik het haar nog eens uitleggen. Het zal er wel op neer komen dat ik naar haar kamer moet om de boel na te kijken en goed te installeren. Maar hoe lang dat duurt weet ik niet, laat je weten of het gelukt is ja of nee.

Bedankt voor je tijd en reacties.:thumb:

Hallo Insanick, hier ben ik weer, mijn dochters computer staat nu hier en ik weet nu wat er aan schort, maar snap niet goed waar het aan kan liggen.
De muis beweegt wel, maar het lukt niet om op de icoontjes te klikken.

Nu heb ik haar systeem met mijn eigen beeldscherm en doet ie het wel.
Haar beeldscherm doet het wel goed op mijn systeem.

Ik begrijp niet goed waar dit nou aan ligt, in ieder geval niet aan de muis en
toetsenbord. Kan dit aan de drivers van mijn dochters beeldscherm liggen, want daar heb ik ook al eens eerder mee zitten knoeien.
Of ligt het aan de software van W98???
Misschien moet ik w98 nog eens eroverheen installeren, misschien doet ie het dan weer.

Zal dat eerst maar eens probern.

Het probleem is al opgelost, het lag aan de driver van de monitor. :thumb:
Die had ik niet geinstalleerd, omdat ik W98se met mijn eigen monitor erop geinstalleerd heb. De computer is van Packerd Bell en de monitor heeft w.s. zijn eigen driver nodig.

Bedankt voor jullie tijd en reacties
groetjes Martha :cool:

graag gedaan

ps. probeer anders windows xp erop te zetten is een stuk makkelijker en vijligen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan