Toetsenbord en muis werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marceltjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Hallo,

ik wilde vanmorgen me computer aanzetten en hij sloeg niet aan, ik even een bak koffie gezet daarna weer geprobeert deed die het nog niet dus ik ging even kijken in me computer zag ik dat geen moederboord lampjes branden ik een andere voeding gepakt aangesloten etc en weer proberen te starten. deed die ook niet dus ik was nogal verbaast erover, ik de oorpspronkelijke voeding terug gezet erin en proberen aan te zetten, na 2 minuten lukte het hij schoot aan en starte windows op nou vond het wel frapant maar oke hij deed het weer, en ik wil me muis bewegen reageert die niet en me toetsenbord ook niet ik opnieuw opgestart weer hetzelfde probleem het lijkt of al me poorten die op me moederbord zitten het niet meer doen terwijl ik net zat te lezen om in de voorkant van de computer de muis in te steken ging ik dat ook eens proberen, muis erin gedaan opnieuw opgestart en ja hoor muis doet het weer zodoende als de 1 voor in de computer als de 1 achter de computer dus 2 muisen doen het maar niet me toetsenbord,
de Muis en toetsenbord zijn gewoon van de oude stempel dus geen usb poort orginele aansluitingen, weet iemand wat ik nog kan proberen om het allemaal weer goed aan de praat te krijgen ?

Vriendelijk bedankt,
Marcel

@Jaspertjeh,

Mag ik vragen wat de leeftijd van de computer met dit probleem te maken heeft. zie even niet de oplossing hier in.

@Marceltjuh Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
Hoe oud is je computer?

Groetjes,
Jasper

Veld Waarde
Computer
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 8.0.6001.18702 (IE 8.0)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam COMPUTER
Naam gebruiker [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2010-11-16 / 13:31

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 1266 MHz (12.5 x 101)
Moederbordnaam Gigabyte GA-7VAX (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
DIMM2: Kingston K [ TRIAL VERSION ]
DIMM3: Kingston K [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award Modular (01/14/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Opslag
IDE controller VIA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD1600AAJB-00J3A0 (149 GB, IDE)
Optische Station PHILIPS PCA382RW IDE (2x/2x/24x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis

Externe apparaten
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 controller VIA VT8235 USB Universal Host Controller
USB2 controller VIA VT8235 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-HID

even snel gekopieert van AIDA64

Nou...ik dacht van...misschien heeft een deel van het moederbord het begeven door oudheid. Sorry

Laatst bewerkt:
Had net hetzelfde probleem en kwam dus ook zo op je vraag. Ik heb het op de volgende manier opgelost.

Windows cd in de cd drive.
Opstarten van cd.
Kies nu voor de optie windows opnieuw installeren.
vervolgens de gebruikers verklaring accepteren (F8)

De nieuwe installatie ziet nu de oude installatie op de harde schijf en vraagt of hij de bestaande installatie moet herstellen.

Kies voor de optie herstellen, je verliest op deze manier geen data.

Nu werkt het eigenlijk verder als een normale nieuwe installatie, het duurt dus vrij lang.
Nadat de installatie klaar is zal je terugkomen op je oude vertrouwde bureaublad.

Het probleem word denk ik veroorzaakt door een driver probleem, en wat de oorzaak van het driver probleem is, tja?

In het geval dat het moederbord kapot zou zijn werkt dit hele plan waarschijnlijk niet, maar het klinkt hetzelfde als bij mij. En hier werkt alles weer.

Groet, Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan