Toetsenbord en muis werkt niet na installatie op SSD-schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ylias
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Na een nieuwe installatie van windows 7 op een ssd werken de toestenbord en muis niet meer.
Tijdens de installatie werkte alles nog, ik moest een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Na het einde van de installatie de computer opnieuw opgestart en vanaf dat moment werkt de toestenbord en muis niet meer. Beiden hebben een usb-aansluiting. denk een driverprobleem. Ik kan ook niet meer in bios komen. Hoe kan ik de drivers opnieuw installeren.

alvast bedankt.

Packard Bell S3720
Moederbord MCP73PV
SSD Intel 520

Hoe lang heb je gewacht met het proberen?
Start de computer eens op en als het niet meteen werkt, even de aansluitingen loshalen en weer vast zetten, en dan 5 minuten wachten.
Als het goed is moet het dan weer werken.

Heb dat ook geprobeerd maar geen resultaat..zelfs andere toetsenbord

En een andere USB poort? (aan de voorkant bijvoorbeeld)
Kan zijn dat je een USB 2.0 (of hoger) achterin hebt, en dat daar voor jouw specifieke PC nou net even geen drivers voor beschikbaar zijn in Windows 7.
Bij een installatie worden namelijk tijdelijke algemene drivers gebruikt voor USB 1.0, vandaar dat het tijdens de installatie wel werkt.

Heb ik ook geprobeerd maar geen resultaat.

Maar heb een toetsenbord met PS2 aansluiting en die werkt wel. In Windows heb ik de usbmuis aangesloten maar er gebeurt verder niets. In apparaatbeheer zijn er 3uitroeptekens. 1 bij Standaard Dual Channel Pci IDE Controller (IDE ATA/ATAPI-controllers) en 1 bij High End Defenition Audiobesturing (Systeemapparaten) en bij Standard OpenHCD USB Hostcontroller (Universal Serial Buscontrollers). Bij allen is de foutmelding Code 12

- Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. Als u dit apparaat wilt gebruiken Moet u een van de andere apparaten uitschakelen-

Dit is dus het probleem maar hoe los ik dit op?

Die High End Definition Audiobesturing zou zomaar eens je onboard sound kunnen zijn.
Als je een losse geluidskaart hebt, zou ik die onboard uitzetten.

Microsoft zei:
Code 12
Dit apparaat kan geen voldoende bronnen vinden die beschikbaar zijn en kunnen worden gebruikt. Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen. (Code 12)
Oorzaak

Deze fout kan optreden als aan twee apparaten die op uw computer zijn geïnstalleerd dezelfde I/O-poorten, dezelfde interrupt, of hetzelfde DMA-kanaal (Direct Memory Access) zijn toegewezen (door het BIOS, het besturingssysteem of een combinatie van beide). Dit foutbericht wordt mogelijk eveneens weergegeven als het BIOS onvoldoende bronnen voor het apparaat heeft toegewezen.

Aanbevolen oplossing

U kunt met de wizard Apparaatproblemen oplossen uit Apparaatbeheer vaststellen waar het conflict plaatsvindt en het conflicterende apparaat uitschakelen.

Het conflicterende apparaat uitschakelen
Klik in het dialoogvenster Eigenschappen van het apparaat op het tabblad Algemeen.
Klik op Probleem oplossen, zodat de wizard Apparaatproblemen oplossen wordt gestart. De wizard stelt u een aantal eenvoudige vragen en voorziet u op basis van de antwoorden die u geeft van een oplossing voor het probleem.
Volg de stappen in de wizard om het probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
Bij het uitschakelen van de onboard geluidskaart blijven de andere apparaten hardwareconflicten geven.

maar ik heb nu een andere versie van windows 7 geinstalleerd en deze werkt nu perfect. Raar maar probleem is nu opgelost.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan