toetsenbord en muis werkt niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterZZZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
ik heb het hele internet afgezocht naar oplossingen maar nog geen enkel antwoord wat helpt. Het volgende is het probleem:

Ik heb een packerd bell pc. In het verleden crashte mijn ps/2 aansluiting waardoor ik dus de keyboard en de muis niet kon gebruiken. Toen hebben we een sweex usb pci kaartje ingedaan zodat we 4 usb aansluitingen hadden. Aangesloten en keyboard en muis deden het daarop.

Na een periode van een jaar crashte de pc opeens. Hij maakte een raar geluid. Bij het opstarten van de pc krijg ik de melding keyboard detected. Maar de keyboard zelf werkt niet. Daarna gaat de pc door met opstarten en komt bij het zwarte scherm waar je kan kiezen of je in veilige modus wil opstarten. Ik kan niks selecteren omdat de keyboard het niet doet. Na een paar seconden start de pc zich opnieuw op en komt je weer in het zelfde scherm uit.

Nu kan ik ook niet in de bios om daar naar te kijken, ik heb ook zo n rooie diskette erbij gekregen als ik die erin doe dan start ie op maar dan geeft ie in dos dat er geen keyboard is aangesloten.

Ik ben met de pc naar iemand geweest en die geeft dat de moederbord kapot is. Maar daar ga ik niet blindelings van uit. Er moet toch een oplossing daarvoor zijn? of is de moederbord echt stuk? hoe kan ik het oplossen dat ik mjin keyboard aan de praat krijg? de p/2 aansluiting is denk ik opgeblazen die doet het niet.

wie o wie komt met het beste antwoord?

Hoi,

Raar geluid?
Heeft in de regel niks met een eventueel defect toetsenbord te maken hoor ....
Er zijn verschillende soorten rare geluiden, die dus ook op verschillende problemen met de hardware te maken kunnen hebben.
Koelventilator van voeding, processor.
Harde schijf die 't begeven heeft'
En zo nog wat meer ongein, wat meestal duidt op een ernstig probleem dat eerst verholpen moet worden.
Maar met de informatie die je tot nu toe geeft kan ik en w.s. ook anderen niet veel.

wat ik raar vind is als ik de rooie opstartdiskette erin doe dan komt ie een dos schermpje en dan geeft ie sluit eerst keyboard aan? er moet toch een manier zijn? hoe kan ik zien dat de moederbord dan echt kapot is?

wat ik raar vind is als ik de rooie opstartdiskette erin doe dan komt ie een dos schermpje en dan geeft ie sluit eerst keyboard aan? er moet toch een manier zijn? hoe kan ik zien dat de moederbord dan echt kapot is?

Heb je mij 'horen zeggen' dat het moederbord kapot is?
Maar nu je zelfs met een opstartdiskette die melding krijgt, zou het inderdaad met een kaduuk moederbord te maken kunnen hebben.
Maar ook de BIOS kan 'ontregeld' zijn, wat je kan controleren door hem te resetten.

Is dit een 'stap te ver' voor jou, haal er dan iemand bij de een aantal basiczaken kan controleren om - mogelijk nogmaals - te horen te krijgen dat het inderdaad je moederbord is .....

resetten bedoel je dan dat je het batterij er even uit moet halen en er weer in stoppen?

gr. Zoe...

resetten bedoel je dan dat je het batterij er even uit moet halen en er weer in stoppen?

gr. Zoe...

Ja, en een jumpertje omzetten bij een aantal moederborden. Maar dat verschilt nogal en weinig over te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan