toetsenbord flipt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
hallo ik heb een probleempje. ik heb een siemens amilo 1526. het is naar mijns inzien geen landinstelling. want dat zou ik wel herkennen het is ook geen numlock.

het probleem is als volgt als ik

o intype krijg ik OK
k intype krijk ik OK
w intype krijg ik W2
backspace wijzigt hij het teken waar hij achter staat in een \.

hij doet het zowel in kladbok als in word dus geen office instelling. ook bij het inloggen doet hij het al dus het is volgens mij ook geen programmatje wat mee draait want dat zou je het pas merken na het aanmelden ik ga het nog even in veiligmodus proberen maar me moeder beweerde dat al gedaan te hebben en dat het niet werkte.

dus herkent iemand dit en zo ja hoe los ik het op.
ps toetsenbord staat gewoon op VS(internationaal)
thnks vast

veiligmodus doet hij het ook!!!:evil:

heb een usb toestenbord er even aan gehangen deed hij het niet dus deed hij het gewoon goed. alleen een usb toetsenbord is geen optie dus ik wil gewoon dat hij het weer gaat doen. maar een w en een 2 teglijk onder de toets w lijkt mij niet echt een hardware probleem maar het kan aan mij liggen.

ik heb even een overzichtje gemaakt van alle gangbare toetsen dan hebben we het nog niet over functie toetsen en leestekens.

A A
B Bv
C 6c
D D
E Er
F F
G G
H H
I I
J J
K Ok
L L
M M
N N
O Ok
P P
Q Q
R Er
S S
T T
U U
V Bv
W W2
X X
Y Y
Z Z
1 1
2 W2
3 3
4 4
5 5
6 6
7 7
8 8
9 9
0 0.

de bovenstaande getallen zijn met de knoppen boven de letters gedaan al doe ik de getallen met het numpad krijg ik.

1 1
2 52
3 3]
4 4
5
6 6c
7 7
8 8
9 9
0 *
Numlock 7

aardig gek dus.
please help!!:confused::(

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk een toets die blijft "hangen", of je keyb matrix om zeep. Stekker uit en batterij er uit. Nu toetsenbord schoonmaken met een vochtig borsteltje. Laten opdrogen en terug proberen.

he ik heb hem inmiddels nogmaals schoongemaakt. ik weet alleen niet of je de toetsen er ook af kan trekken ik weet niet of dat bij laptops mogelijk is het gaf nogal wat weerstand dus dat moet ik eerst zeker weten.

daarnaast heb ik nieuwe stuurprogramma's geinstalleerd hem een keer verwijderd bij apparatenbeheer me bios geupdate met een flash versie onder windows dus. en hij blijft het doen. mij lijkt niet dat het te maken heeft met toetsen die blijven hangen want dan zou die het continu moeten doen. wel is het opvallend dat het rond de W is en rond de O. nog iets anders raars als ik pijltje opzij doet krijg ik een P maar toen ik in me bios was kon ik gewoon pijltje opzij gebruiken.

en watmoet ik me voorstellen bij een keyb matrix? dat is toch gewoon het mechanische gedeelte van je toetsenbord?:o

Je toetsen krijg je er wel af.Normaal zijn dit onderaan clipjes die je moet lospeuteren, maar dat moet je even in de service manual bekijken. een matrix ziet er zo uit
insideofkeyboard2an2.jpg

Dit is nu wel van een "gewoon" keyboard, maar het principe blijft hetzelfde. Dit zijn dus allemaal baantjes die in een bepaalde volgorde verbonden zijn. De detectie gebeurd elektronisch door een IC .In dit geval zie je die rechts bovenaan. Als daar iets mis mee is, dan kan je van die rare toestanden meemaken.

heb al die klippies los zitte peuter aardig tijdje mee bezig geweest. maar geen zichtbare beschadigingen heb hem schoongemaakt maar zonder resultaat. vervolgens naar siemens gebeld misschien herkennen ze het dacht ik. maar die mensen begonnen bij voorbaat te zeuren dat mijn garantie 12 dagen verlopen was. (aanschaf datum 23-01-07) dus na een hoop gezeur was opeens me garantie aangepast volgens hun. maar ze herkende het niet en zien het als een hardwarefout omdat hij het in de bios ook doet. ook na een bios reset. dus nu komen ze hem dinsdag ophalen. beterz schieten ze een beetje op en ben ik hem niet net als afgelopen keer weer 2 maanden kwijt.

maar bedankt voor jullie hulp
en een prettig weekend maar weer.

Het zal dus wel degelijk de matrix zijn die om zeep is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan