Toetsenbord heeft vreemd gedrag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PsychoGame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik wou even de mening van iemand anders horen voordat ik een beslissing neem.
Ik ben namelijk bezig om een Laptop welke onder water is geweest te repareren.
Tot nu toe is dit vrij goed gelukt met minimale inspanning. Het enigste wat ik tot nu toe heb hoeven vervangen is de harde schijf.
En uiteraard is de accu natuurlijk overleden.
Echter deed ik na de installatie van Windows een vreemde ontdekking.
Het toetsenbord heeft bij sommige letters een dubbele letter gekregen.
Als ik de w indruk typt de letter xw, en met de letter r typt hij de letter vr, en nog een paar meer.
Ik ben er achter gekomen dat dit de onderste en de bovenste letters zijn in het rijtje van het toetsenbord. Ik bedoel hiermee dat als je bij de r de letters naar beneden volgt zit de v daar schuin onder.
Echter wanneer ik een extern USB toetsenbord aansluit dan kan er wel normaal worden gewerkt.
Wat ik nu wou vragen is of het nuttig is om het toetsenbord in de laptop te vervangen, of om een extern toetsenbord te nemen.
Tevens zijn er meer problemen in de laptop, namelijk wanneer de accu is geplaatst blijft hij deze oneindig doorladen, en deze wordt in Windows niet gedetecteerd. En het touchpad werkt niet met deze defecte accu geplaatst. Wanneer de accu echter weer wordt verwijdert werkt deze wel weer. Zou dit te wijten zijn aan het moederbord of toch op 1 of andere manier aan een defecte accu. Wat ik erbij moet vermelden is dat verder alles wat op het moederbord is aangesloten werkt naar behoren. Van WLAN tot beeldscherm. Het grootste probleem is dus het toetsenbord.
Hopelijk is iemand bereid om zijn mening hierover met mij te delen.

Met vriendelijke groet,

Psycho Game

Hoi Psycho Game,

Welkom op Helpmij!
Als ik jou was zou ik het toetsenbord van je laptop repareren ( of laten repareren )
Een laptop is tevens gemaakt om makkelijk mee te nemen, en als ook iedere keer een toetsenbord mee zou moeten sjouwen, lijkt mij erg onhandig haha
Maar als je straks alles moet laten repareren kun je dan niet beter een nieuwe laptop kopen?

Groeten Rick.

Dankjewel voor jou mening.
Op zich kost de reparatie tot nu toe nog niets, heb de hardeschijf namelijk vervangen door een HDD uit een andere defecte laptop.
Ik heb op internet even gekeken naar een replacement toetsenbord, welke ongeveer 30 Euro kost.
Dit is dus ook niet een extreme kostenpost.
Ik weet alleen niet of het eerder beschreven probleem nou zit in het toetsenbord of ergens op het moederbord.
Zit namelijk in laptop toetsenborden zelf ook elektronica die beschadigd zou kunnen zijn geraakt door de waterschade?
De laptop is namelijk van iemand anders, en wil deze persoon niet onnodig op kosten jagen.
Vandaar dat ik hier ook vraag naar de mening van anderen over wat jullie in zo'n geval zouden hebben gedaan.
Het moet namelijk wel nut hebben om het toetsenbord te vervangen, en niet dat het nieuwe toetsenbord dezelfde kuren zal gaan hebben.

Met vriendelijke groet,

PsychoGame

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan