Toetsenbord indeling veranderen (zowel fysiek, als de letter die verschijnt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aRViGee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
Berichten
1
Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen, als desktop vervanging.
Nu heb ik een hele mooie/goeie/snelle gevonden, al heeft deze een, voor mij, groot nadeel:
De letters 'z' en 'y' zijn omgewisseld, wat het een "qwertz" toetsenbord maakt.
Verder is het een Duitse uitvoering van de laptop, wat een aantal extra Duitse letters oplevert.

Is het mogelijk om, naast de toetsen fysiek om te wisselen, de instellingen voor de corresponderende letter om te wisselen?
Dat ik, nadat ik de letters fysiek om gewisseld heb, ook de juiste letter op het scherm krijg wanneer ik op bijvoorbeeld de 'y' druk?

Hebben jullie verder nog een tip bij het wisselen van de toetsenbord toetsen, bijvoorbeeld m.b.t. het verwijderen er van?

Alvast bedankt :),
aRViGee
 
toetsenbordindeling gewoon op us international zetten
 
Hoi,

Of het 'wisselen' zal lukken is de vraag. Je zult gewoon een aantal tekens die op het VS-international toetsenbord zitten missen, want die zitten niet op het duitse. En omgekeerd zitten er op het duitse toetsen die bij 'wisseling' eigenlijk nergens passen.
Daarnaast, misschien nog wel belangrijker, vaak heb je bij een 'nederlandse' versie van een laptop direct bij het aanzetten de keus tussen drie talen: Engels, Frans (dit in verband met het Belgische Ned./Franse taalgebied) en Nederlands.
Bij een in Duitsland gekochte versie met een duitse toetsenbordindeling is de kans groot dat je niet voor Windows in de nederlandse taal kan kiezen.

Dus: weet wat je doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan