Toetsenbord instelling

• Onderwerp starter Onderwerp starter oostl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oostl

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Gebruik de Acer Aspire 5720Z laptop. I.v.m. een ongelukje moest mijn toetsenbord vervangen worden. Dit is gebeurd alleen is er een engels toetsenbord geplaatst en is via landsinstellingen ingesteld op Nederlands - Verenigd koninkrijk, dit moest op deze manier omdat het apestaartje dat normaal op de cijfertoetsen staat nu links van de Enter toets zit. Het aanhalingsteken " zit nu ook op een andere plaats namelijk cijfertoets 2. Maar het lukt me niet meer om d.m.v. " een dubbele punt boven een e te krijgen. Welke toetsenbord instelling moet ik gebruiken om toch een dubbele punt boven een e of o te krijgen. Alvast bedankt voor het mee denken.

loop

Hoi,

In de eerste plaats: als dit door een erkend bedrijf is gebeurd, vind ik dat een behoorlijke 'misser'. Volgens mij kan je dan alsnog eisen dat ze een correct toetsenbord plaatsen.

Het plaatsen van die tekens boven de klinkers is alleen mogelijk met de toetsenbordindeling VS (International), maar zoals je terecht aangaf kan dat bij jou niet ingesteld worden omdat je dan de verkeerde tekens krijgt.
Er zijn andere manier om die letters alsnog in je tekst te krijgen, maar dat zal je onherroepelijk als 'omslachtiger' ervaren als je de 'vs-international' manier gewend bent.

Probleem is opgelost.
Gewoon instelling wijzigen in Verenigde Staten en toets Shift + @ + e indrukken geeft weer ë

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan