toetsenbord is van slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Links van de 1 krijg ik geen `maar een @. Boven de 2 zit bij mij " en zo zijn er nog meer vreemde dingen.

Ik werk met Windows XP en heb bij het toetsen bord Nederlands en VS international gekozen.

Wat kan hier mis zijn?

groetjes
Juul

Ik heb de stukken over het toetsenbord in het Forum eens doorgelezen en zag de mogelijkheid van Shift Control en dat werkt, maar als ik opnieuw naar een tekstverwerker ga staat het toetsenbord weer fout en moet ik iedere keer weer op Shift Contrl drukken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Wie weet raad?

groetjes
Juul

als jij bij toetsenbord gekozen hebt voor Nederlands en VS (Internationaal) dan is je probleem m.i. technisch gezien onmogelijk, .....................

Tussentijds je pc al een keer opnieuw opgestart ?

Heb je meerdere toetsenbordinstellingen? Zie icoon in je taakbalk.

Groetjes,
Bennie

Ik zit met een soortgelijk probleem. De indeling is ook bij mij NL/Engels (VS), maar de ene keer is een ? een / of een = is dan bijvoorbeeld een ;.
Om het juiste teken te krijgen moet ik dan even switchen naar de andere taal. Ik zou niet weten waar ik dat nu moet zoeken.

Geplaatst door Het Hof
Ik zit met een soortgelijk probleem. De indeling is ook bij mij NL/Engels (VS), maar de ene keer is een ? een / of een = is dan bijvoorbeeld een ;.
Om het juiste teken te krijgen moet ik dan even switchen naar de andere taal. Ik zou niet weten waar ik dat nu moet zoeken.

Switchen? Dan heb je dus meerdere taalinstellingen? Haal de overbodige weg.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Ik heb maar een toetsenbord instelling.

Ik ben bijna zover dat ik heel de boel terugstuur naar de leverancier.

groetjes
Juul

Doe als je wil eens een screendumpje, soortgelijk aan die ik heb bijgevoegd.

Welke 6 toetsen zitten fysiek rechtsonder respectievelijk de 1,2,3,4,5 en 6 op jouw toetsenbord ?

Bijlagen

• taal.jpg
    taal.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 2.121
Rechtsklikken op je startbalk, werkbalken, taalbalk. Dan naar instellingen en dan zit je hier:
attachment.php

Verwijder:
Engels - verenigde staten
Engels - verenigde staten (internationaal)
Nederlands - verenigde staten
(in ieder geval allemaal behalve:)

En zorg dus dat je alleen verenigde staten (internationaal) overhoud.
Meld je even af en aan, als het goed is is het probleem nu verholpen.

Terugsturen naar leverancier lijkt me wat extreem :).

Hiep Hiep ****a,

Mijn probleem is opgelost. Mijn grote fout was dat ik alleen maar bezig geweest ben onder het kopje toetsenbord.

Mijn standaard invoertaal stond alleen op Nederlands en niet op Nederlands-Verenigde staten.

Door dit in orde te maken heb ik alles goed gekregen.

Hartelijk Dank!!!!

Juul

dat was voor mij idd. de reden om een screendumpje bij te voegen, ik wist geen "diplomatiekere" manier om jou je instellingen nog eens te laten checken. :D :D :D

En het vreemde is, dat ik de instellingen altijd zo had en nu de volgorde Engels(VS)/Nederlands heb en ogenschijnlijk geen problemen meer heb. Vreemd hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan