Toetsenbord laptop reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijkv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
24
Sinds vandaag zit ik met het probleem dat het toetsenbord van mijn
laptop (HP elitebook 8530w, windows 7 professional 64 bit) niet meer werkt. Eerst deed hij het even
niet meer, toen weer wel en nu helemaal niet meer. Voor de rest
functioneert de laptop prima.

Omdat het net buiten de garantieperiode valt probeer ik het nu zelf op
te lossen. Wat ik al geprobeerd heb:
- Laptop afsluiten, batterij en lichtnet adapter los, 30 seconden
powerknop ingedrukt houden en alles weer aansluiten.
- Update van BIOS
- Esc en bijvoorbeeld F11 indrukken bij opstarten (geeft totaal geen reactie)

Schermtoetsenbord werkt wel maar is natuurlijk geen blijvende
oplossing. Op de site van HP kan ik geen drivers van het toetsenbord
specifiek vinden (wel van BIOS) zou er geen voor het toetsenbord zijn?

Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen om het probleem te lokaliseren/op te lossen?

Veel dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Er is een mogelijkheid dat het flatcable van het keyboard losgeraakt is
dit kan je zelf nakijken door de drie keyboard schroefjes aan de onderkant los te draaien,dan bovenaan het keyboard de drie clipjes naar beneden te schuiven...dan kan je het keyboard omhoog tillen en zie je de flatcable......
kijk hier of hij nog goed in de connector zit
 
Typisch weer die HP grapjes...

Je hebt een wettelijke garantie van 2 jaar, ondanks dat HP maar 1 jaar geeft.

Dit gebrek valt onder de wettelijke garantie van twee jaar. Is deze laptop ouder dan 2 jaar, dan heb je hier geen recht op.

Wat FTWLTG als oplossing biedt, lijkt mij ook een goede oplossing. In de handleiding (ook op internet te vinden) kun je zien hoe dat moet.

Suc6:D!
 
Dank allen voor alle snelle reacties.
Garantie lijkt mij geheel niet meer aan de orde (laptop is nu net iets meer dan drie jaar oud, maar is afgezien van dit kuurtje nog ontzettend goed).
Het punt is dat ik mijn laptop nu na een uur of acht aanzet en dat het toetsenbord weer gewoon functioneert (ik heb er niets aan veranderd sinds de post en het afsluiten, laptop ook niet verplaatst/verschoven).

Op zich is dit natuurlijk heel mooi, alleen heb ik het probleem nu nog niet gelokaliseerd.
Waar zou dit probleem aan hebben kunnen gelegen? Het zou namelijk terug kunnen komen nu ik niets fundamenteels heb aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan