toetsenbord laptop verwisseld cijfers en letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucien61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo,
Het toetsenbord van mijn laptop doet het niet goed meer. In verband met opschonen van mijn PC had ik de laptop aangesloten op de monitor en toetsenbord van mijn PC. De laptop heeft geen numeriek toetsenbord en de PC heeft een draadloze, numeriek toetsenbord. Vermoedelijk is bij de laptop, na aansluiting op het numerieke toetsenbord van de PC de instelligen ofzo gewijzigd of automatisch aangepast. Nu heb ik de PC weer terug en de laptop losgekopppeld. Echter kan ik niets normaal meer typen op de laptop.
Een U typt 4
I " 5
O " 6
J " 1
K " 2
L " 3
En zo kan ik wel eveb doorgaan. Verder staan leestekens veelal ook op de verkeerde plek.
De laptop draait onder windows Vista.

Wie kan me hierbij helpen??

Vr.gr. Lucien

Ga naar configuratiescherm en verander de instelling van je toetsenbord naar Engels/amerikaans, een zg. qwerty indeling.

Kan me niet voorstellen dat die er iets mee van doen heeft:o

Bedankt alvast voor de reacties. Wat ik wel bijzonder vindt is de suggestie over de Fn-knop (overigens nooit eerder iets van gehoord). Ik probeerde deze even uit, maar dit deed in eerste instantie niks. Toen ik echter de Fn knop ingedrukt hield, bleek dat de "foute toetsen" toen WEL de goede letters te produceren. Maar om om deze wijze te gaan leren type lijkt me ook niks. Hoe kan ik het dan zo instellen dat deze functie wekt, zonder dat ik elke keer die Fn toets moet indukken??

Heb ook even de instelling uitgeprobeerd doorte wijzigen in Engel/Amerikaans, maar de levert niets op. Begin toch te vermoeden dat het inderaad wat te maken heeft met de Fn knop, maar ja, dat werkt alleen op het moment dat ik hem ingedrukt hou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan