toetsenbord LED blijft aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

StierHerman

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Ik heb eigenlijk altijd mijn Num Lock aanstaan, maar wanneer ik mijn pc uitzet dan blijft het LED rechtsbovenaan het toetsenbord branden. Ik heb mijn systeem aan een geaarde voeding hangen (UPS) omdat ik dacht dat het probleem was dat hij eerst aan een niet geaard stopcontact hing. Alleen als ik de stekker van de pc zelf of van het toetsenbord eruit haal gaat het LED uit en blijft ook uit todat ik weer opstart. Mijn vraag is of dit kwaad kan voor het systeem (schade) zo ja, hoe kan ik het oplossen en wat is de oorzaak hiervan????:rolleyes:

StierHerman zei:
Ik heb eigenlijk altijd mijn Num Lock aanstaan, maar wanneer ik mijn pc uitzet dan blijft het LED rechtsbovenaan het toetsenbord branden. Ik heb mijn systeem aan een geaarde voeding hangen (UPS) omdat ik dacht dat het probleem was dat hij eerst aan een niet geaard stopcontact hing. Alleen als ik de stekker van de pc zelf of van het toetsenbord eruit haal gaat het LED uit en blijft ook uit todat ik weer opstart. Mijn vraag is of dit kwaad kan voor het systeem (schade) zo ja, hoe kan ik het oplossen en wat is de oorzaak hiervan????:rolleyes:

wat is nou je vraag of het schadelijk is als het ledje aan blijft of dat je de stekkers er uit haald???

Tuurlijk gaat hij uit : / hij krijgt toch geeen stroom meer? Of lees ik het verkeerd.

lezen, lezen, lezen....,

Mijn vraag is of het schadelijk is dat het LED op het toetsenbord blijft branden na het uitschakelen van de pc, met het idee naar lekstroom of zoiets. Maar hoe kan het dat hij blijft branden en na het in en uitsteken van de stekker verholpen is (voor die ene keer dan)???

Hallo

Bij veel p.c.'s blijft deze l.e.d. branden , als indikatie dat deze onder spanning staat. (dit kun je meestal niet uitschakelen).

Maar het zou ook kunnen dat je in de b.i.o.s. ergens hebt ingevuld "wake up by... "

Dit kun je dan weer wel uitschakelen in de b.i.o.s. en betrokken l.e.d. is dan uitgeschakeld.

Maar .... het uit en inpluggen van iets op uw motherboard , terwijl deze onder spanning staat is niet echt gezond hoor . (u.s.b. is hierbij de enige uitzondering)

Peter

thanx,

ik heb al eerder in de BIOS gekeken of ik iets kon vinden aangaande dit LED geval maar nog niet gevonden. Ik heb toen enkel en alleen de meegeleverde drivers die bij het moederbord zaten geinstaleerd en sinds enige tijd heb ik dus dat het LED aanblijft. Maar ik zal nog us kijken in de BIOS of ik iets kan vinden.
by the way, ik wist niet dat het schadelijk was voor het systeem om stekkers te wisselen als hij uitstaat??? Moet ik dan altijd eerst de voedings stekker trekken alvorens andere dingen te doen. Heb ik nog nooit van gehoord en gezien. Maar als het zo is dan zal ik een goede raad niet in de wind slaan.

Hallo

Moest dit systeem echt volledig uitgeschakeld zijn , dan zouden er geen led's meer kunnen branden op betrokken keyboard ....

Veel p.c. gebruikers "vergeten/weten" immers , dat een a.t.x. systeem altijd gedeeltelijk onder voedinsspanning staat.

Peter

kheb ut gevonden,

in de BIOS bij advanced staat een optie om NUM LOCK power save ON of OFF te zetten.

Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan