Toetsenbord letters hebben andere functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscillaaaa

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,
net, zomaar opeens, bedachten zowel mijn draadloze toetsenbord als het toetsenbord in de laptop dat ze het mij even lastig gingen maken. Want de cijfers etc doen het nog wel, de letters daarentegen niet.. die hebben een andere functie gekregen, heel fijn.
In mijn Internetbrowser is de
S -> save as
P -> print
H -> history
B -> browse
D -> downloads
en zo gaat het nog een tijdje Door...

naar de Windows knop heb ik al gekeken en ook naar stuurprogramma's. Alles is oke.
Waaraan kan dit liggen? Ook omdat beide toetsenborden dit hebben. (de een is draadloos verbonden via usb)

alvast bedankt!

Druk 1 keer : ctrl-shift, verandert de werking van de letters dan weer?

Mogelijk helpt het verhaal van gast0225, maar ik vermoed sterk van niet (hij lijkt te refereren naar de Shift-Lock via Ctrl-Shift van de oude Cherry toetsenborden van vroeger, wat alleen de Shift ("hoofdletter") functie zou moeten aanzetten, niet de koppeling met de Ctrl-toets (Ctrl-S = Opslaan (als), Ctrl-P = Print, Ctrl-H = History etc. in webbrowsers).
Ook het wisselen tussen toetsenbord-indelingen (via Alt-Shift toetscombinatie) lijkt mij niet gerelateerd aan dit Ctrl probleem.

Waarschijnlijker is dat je op de een of andere manier een (of meerdere) van de speciale laptop-toetsen(-combinaties) hebt gebruikt, zoals (bijv.) Fn+ScrollLock etc. Ook kan het zijn dat toetsen vast blijven zitten, nu.
Zou ******* handig zijn als je:
a. Vermeld precieze type + merk laptop
b. De laptop afsluit en daarna het draadloze toetsenbord helemaal loskoppelt (dus de ontvanger weghalen of evt. de batterijen uit het toetsenbord etc.), dan de laptop weer aanzetten en kijken of het gedrag er (met alleen het vast toetsenbord van de laptop) dan nog is. Indien niet, dan zou (bijv.) een toets vast kunnen zitten in het externe toetsenbord, dus geen probleem in de laptop zelf.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan