Toetsenbord maakt bij sommige letters andere combinaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvettemarije

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn toetsenbord. Bij verschillende toetsen typt hij heel iets anders. Bijvoorbeeld:
Als ik de s intoets komt er dit te staan: jfsda
Bij z dit: nbz
Bij w dit: urweq/1
Bij x dit: mvxc
Bij 2 dit: 74231*2 of met shift ingedrukt dit: &$@#!*
Zou iemand weten hoe je dit kunt oplossen? Ik heb al systeemherstel geprobeerd, instellingen van toetsenbord goed staan. Ik weet het nu gewoon even echt niet meer!

Alvast bedankt!
Groetjes

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Even voor de zekerheid waar heb je je instellingen op staan van het toetsenbord?

De standaardinvoertaal staat op Nederlands - Verenigde staten (internationaal)
Bedoelde je dat?

Als het een draadloos toetsenbord is, dan ken ik een paar oorzaken:
a. Batterij bijna leeg
b. Storende factoren in de buurt (bijv. zendamateurs), als je een goedkoop draadloos toetsenbord gebruikt dat de 27Mhz band gebruikt voor de communicatie.

Dus als het inderdaad zo'n draadloos toetsenbord is, eens een bedraad toetsenbord gebruiken en kijken of je daar hetzelfde probleem mee hebt.

Tijs.

Nee helaas niet. Het is het toetsenbord van mijn laptop, een packard bell..
Ik zou echt niet meer weten hoe ik dit moet oplossen, dus ik hoop dat iemand toch nog een antwoord weet :P

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
Voeg via rechtsklikken op het taalbalkje -> Instellingen eens een ander toetsenbord toe (bijv. Verenigde staten).
Zet als standaard dan Nederlands - Verenigde Staten en druk op Toepassen.
Verwijder Verenigde Staten (Internationaal) en druk op toepassen. Doe dat in elke taal die er staat (doorgaans NL en ENG).
Kijk of je met die nieuwe toetsenbord-taal combinatie zonder problemen kunt typen (even afgezien van Trema's, etc.)
Werkt dat, voeg dan weer Verenigde Staten (Internationaal) toe en kijk of (zodra je die als standaard toetsenbordindeling instelt en Verenigde Staten (die zónder Internationaal) verwijderd alles weer werkt zoals je hoopt.

Blijft het probleem ook in die ander toetsenbordindeling, dan vrees ik dat het toetsenbord (of de toetsenbord-controller) in je laptop kapot is...

Tijs.

Ai, ai, ai, dat werkt helaas ook niet! Wel heel erg bedankt voor de suggesties! Ik hoop op nog een oplossing en anders maar naar een reparateur ofzo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan