toetsenbord met 4 tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Als je op een toetsenbord-knop 4 tekens hebt staan. Hoe bereik je dan al die opties? linksonder en linksboven kan ik zelf verklaren. Rechtsonder met Alt GR??? en rechtsboven??
thanks

Hallo DaanM.

Waarschijnlijk heb je dan een echt nederland toetsenbord, dit moet dan wel in windows zo zijn ingesteld. Ik neem aan dat dit wel goed zit want anders had je ook problemen met verkeerde tekens, bij een verkeerde toets.

Om de tekens rechts onder op de toets, zoals ¹²³¼½¾£¶€¬ enz te krijgen doe je het volgende.
Druk op de "ALT GR" toets (rechts naast de spatiebalk), en druk op de betrefende toets die je wilt hebben. B.V. "ALT GR" + "2" = ²

Groetjes Erik Rothuis

Hallo DaanM.

Als je tekens rechts boven hebt staan, gaat het hier waarschijnlijk om een laptop?

On dan de betreffende toets te bedienen, moet je vaak een toets aangegeven met "FN", en meestal dezelfde kleur als het teken rechts boven op de toets, ingedrukt houden en betreffende toets indrukken.

Groetjes Erik Rothuis

het gaat niet om een laptop.. Ik heb een foto bigevoegd van een aantal knoppen van het toetsenbord. Ik hoop dat iemand me kan helpen..

en dan natuurlijk de foto vergeten...

Hallo DaanM.

Na wat zoeken blijkt het heel simpel.

Voor de tekens rechts boven, moet je SHIFT+ALTGR+TOETS drukken.

Groeten Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan