toetsenbord/muis/usb poort werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pebbles0208

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een acer laptop. Zaterdagavond heb ik mijn laptop op de gebruikelijke manier afgesloten, echter toen ik hem zondag opstartte deed hij het niet meer. Hij bleef in het opstartscherm (van waaruit je ook in de setup kunt komen) hangen. Omdat dit zo bleef na een tijdje te hebben gewacht heb ik hem uitgezet en opnieuw aangezet.
Daarna startte hij normaal op, alle programma's werden opgestart, de virusscanner draaide, echt alles leek zoals normaal te werken. Echter, de muis en het toetsenbord (met uitzondering van een aantal toetsen) doen het niet meer:( Ik heb geprobeerd of hij wel een usb-stick zou lezen, dit deed 'ie dus ook niet. De toetsen die wel werken is de toets waarop FN staat (ik kan i.c.m. deze toets wel het beeldscherm donkerder of lichter instellen en het beeldscherm helemaal donker maken).

Weten jullie wat er aan de hand is???
Alvast bedankt!!

Goeiemaandag!

Welk type Acer is 't?

(Misschien een update van de driver van de usb-poorten, of heel eventueel misschien een update van je BIOS)

Het is een acer aspire (ik dacht 1150 maar ik kan het niet controleren omdat ik niet thuis ben) met windows xp.

Hoe moet ik de driver en evt de BIOS updaten? En hoe zou ik dat kunnen doen als de muis en het toetsenbord niet werken? Ik ben een leek ..sorry :confused:

(even de muis en toetsenbord met ronde stekkertjes van je werk meebietsen, daar lukt t wel mee ;) )

ik zou allereerst even naar de website van Acer gaan, daar zal je vast en zeker 'viavia' naar de juiste drivers worden geleid, waarschijnlijk mét uitleg over op welke wijze te installeren.
Mijn ex had ook een acer aspire (nummer weet ik ook niet meer) en ik heb alle drivers via de Acer-website kunnen vinden. Weet je ook meteen hoe 't moet voor de volgende keer! :thumb:

Daarna zou je naar de BIOS kunnen gaan kijken (aanpassen instellingen of update denk ik) maar 'first things first'!

Oke, dank je. Dan ga ik dat proberen. Ik hoop alleen dat de laptop de muis en het toetsenbord detecteert omdat hij met de usb-stick ook niks deed.
Kun je me nog wel zeggen naar welke instellingen in de BIOS ik dan moet kijken?

als t aan je usb-poort ligt dan zal hij die ronde stekkertjes wel pakken (aansluiten vóór 't opstarten van de laptop
(heb je trouwens al een usb-stick oid geprobeert te testen op die usb-poort(en)?)

dat van die bios kan ik wel uitzoeken (heb ik zelf nog niet gedaan geloof ik), maar er zijn hier mensen aanwezig die t volgens mij zo uit de mouw schudden. maar eerst maar ns die drivers proberen!

Het oorzaak is dat het moederbord kapot is :(
De reparatie schijnt nogal duur te zijn dus ik ga maar op zoek naar een nieuwe laptop. In elk geval bedankt voor de hulp.

da's minder inderdaad...
je zou een 'los' toetsenbord in kunnen pluggen, beetje lastig in de trein maar voor thuis niet heel evrvelend toch?! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan