toetsenbord/muis vliegt eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hey mensen,

Elke keer als een programma niet meer reageert, dan wordt het scherm zegmaar iets 'wit' in windows 7 (het programma wat dan niet werkt)
Ik sluit het dan af via taakbeheer, maar dan gaat gelijk m'n toetsenbord en muis eruit, na een minuut pluggen ze weer in.

Bijvoorbeeld een spel, als het dan niet meer reageert, plugt mn toetsenbord en muis eruit (gewoon dat geluidje als je een usb eruithaalt)

muis en toetsenbord beide via usb, toetsenbord is Logitech g110 en muis Logitech g300

kan iemand mij helpen? de drivers die ervoor beschikbaar zijn doen het gewoon, up to date en geen beschadigingen eraan oid.

En hoe zou ik dit dan kunnen vinden? Alles doet het prima, geen probleem met usb poorten oid.

Hallo,

Wat je kan proberen is de toetsenbord aansluiten op een andere computer kijken of je daar ook foutmeldingen mee krijgt.

je kan ook even kijken of je de zelfde meldingen krijgt op je computer met een andere toetsenbord.
Als dit niet het geval is dan zou het toch echt aan je toetsenbord moeten liggen.

Je kan ook kijken naar je videokaart drivers of die wel up to date zijn.
Zelfde voor je chipset drivers. die kan je vinden op de moederbord fabrikant zn site bijv gigabyte is www.gigabyte.com.

Dit zijn dingen die je misschien allemaal al gedaan hebt.

Wat je dan kan doen is even kijken bij je eventlog daar staan alle fouten en gebeurtenissen die je op de computer doet.

Als je de tijdstip weet wanneer je beeldscherm wit word dan kan je dat makkelijk opzoeken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt suc6 ik hoor het wel.

Kan hem niet aansluiten op een andere pc, alleen deze pc is op dit moment beschikbaar.
Ook heb ik geen ander toetsenbord.

M'n videokaart/moederbord e.d drivers zijn allemaal up to date, en waar vind ik eventlog?
Het is trouwens geen probleem in mn beeldscherm dat ie wit wordt, dat is gewoon als een programma niet reageert, dan wordt het iets witachtig.

Wat voor een programma sluit je dan af in taakbeheer?
lijkt erop dat je via taakbeheer de usb poorten eruit gooit.

Laatst bewerkt:
Nou, als het programma niet meer werkt, bijvoorbeeld een spel.

Een voorbeeld is saints row the third, dan werkt die niet meer en stop ik het. Dat heeft niet mets usb poorten te maken.
Maak niet uit welk programma niet meer werkt, maar dan vallen mn toetsenbord en muis eruit.

We hebben dan wel een paar gegevens je systeem nodig dus besturingssysteem, moederbord, processor, geheugen en videokaart of merk en type computer.

Het is een zelfgebouwde pc, dus type/merk gaat niet.
Hier een dxdiag en overige informatie:

(zie .txt bestand)

Bekijk bijlage DxDiag.txt

processor: intel core i7 3770k
Videokaart: ASUS 660TI DC2-2GD5
Moederbord: ASUS P8Z77-M PRO
RAM: 4X4GB @ 1600MHZ
Kast: Cooler master haf XM (niet van belang denk ik)
HDD: 1x 2TB 1X 1TB Seagate barracuda @7200 rpm 64mb cache
SDD: 1X SAMSUNG 830 SERIES 128GB (Windows 'schijf')

Toestsenbord: Logitech g110
Muis: Logitech g300
Headset: Fatal1ty one

zover mogelijk alle windows updates geïnstalleerd, alle drivers up to date, geen virussen op m'n pc, alles is goed aangesloten en goed bekabeld, en niets is beschadigd.

nergens problemen mee, maar alleen dat usb gedoe. Het vervelende is dat ik een USB toetsenbord en muis heb, en m'n headset in mn toetsenbord gaat. Dus mn geluid vliegt er ook uit.

Wat raar. Lopen programma's dus echt vast? Heb je de computer laten assembleren en heb je nog garantie op de onderdelen of heb je het zelf in elkaar gezet en heb je geen garantie op de onderdelen? Ik vermoed een hardware probleem en dan zit ik een beetje aan je processor te denken. De videokaart zou ook kunnen maar dan komen er rare strepen op het scherm, bovendien lijkt het erop dat de computer het soms gewoon even niet meer aan kan. Dat heeft met rekenkracht te maken en dus met je processor. Ik denk dat dit een vrij ernstig probleem is...

Heb 'm zelf in elkaar gezet, onderdelen besteld en geen garantie.

Dat van de rekenkracht kan niet, ik rendeer in full HD, multitask 4 programma's door elkaar (CPU intensief) en heb nooit last daarvan. Windows score is alles maximaal (niet dat dat uitmaakt ^^)

Programma's lopen niet vast, maar af en toe 'reageert' een programma niet meer (gewoon een foutje of iets dergelijks, kan gebeuren bij iedereen)
Heb ik dus ook af en toe, bijna nooit.

Maar SOMS vallen m'n toetsenbord en muis er dus uit.

Ik ging zojuist naar 'geluid' om iets aan te passen (waardoor m'n geluid afspeelt).
Gelijk bij dat openen (dus toen ik een dingetje aanklikte) 'reageerde' het programma niet meer (gewoon geluid, dat speakertje rechtsonderin bij je taakbalk)

5 seconden bleef het staan, toen sloot ik het en vielen m'n toetsenbord en muis er voor 10 seconden uit.
Ook krijg ik een melding "gemeenschappelijk DLL-bestand van windows shell werkt niet meer".

Jammergenoeg is m'n camera ter reparatie, anders had ik het kunnen filmen.
Ik weet wel zeker dat het NIET aan de hardware ligt, want ik doe de meest CPU intensiefste dingen en er gebeurt niets vreemds. Videokaart doe ik ook battlefield 3 alles op ultra 1920x1080 spelen, en daar is ook niets mis mee, gewoon 60FPS. Nooit strepen in het beeld.

Het kan dus niet aan de hardware liggen.

Ik kan het probleem laten voorkomen door het volgende te doen (heb ik zojuist ontdekt)

1. Rechtermuisknopklik op 'geluid'
2. Klik op 'audioapparaten'
3. Ga naar 'opnemen'
4. Klik wat aan, maakt niet uit wat.

Dan 'reageert' het niet, vallen mn toetsenbord en muis uit en hop dan krijg ik die melding "gemeenschappelijk DLL-bestand van windows shell werkt niet meer"

Iemand die nog kan reageren? Ik krijg een reactie en dan houdt het steeds op ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan