toetsenbord/ muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kom er niet uit, ik ga de pc wegbrengen en laat hem formateren, ik vind het wel mooi geweest, ieder geval bedankt voor alle hulp

BANDIT123 zei:
Zo dat is een lange ,deze tread.

Ga naar je bios,en zet je cd rom als eerste boot,en de rest op disabled.
Doe je XP cd er in,en start nieuw op.
Je krijg al snel een tekst of je van cdrom wilt opstarten,druk op Spatietoets.
Dan wordt keuze menu geladen.
Kies hier voor repareren!!!!!!!
En dan is kwestie van lezen en afwachten!!!!

dat lukt dus niet hij geeft bootfailure en start dan gewwon xp

moniquevanheij zei:
nou mensenna het verwijderen van servicepak 2 kan ik xp opnieuw instaleren

Bovenstaande snap ik niet ,na verwijderen dan installeren.

Als bios instelling goed zou staan en je XP is orgineel(en niet beschadigt)dan moet je van CD Rom op kunnen starten .
Dus ergens onderweg doe je iets niet goed.:o

En om XP nieuw te installeren hoef je hem volgens mij ook niet weg te brengen als je XP cd hebt?????

Volgens mij klopt er in dit hele verhaal iets niet, of ben ik nu zo dom:o

nee omdat het me nu zelf lukt hoef ik hem niet weg te brengen, met behulp van een tweede pc heb ik via hulp op afstand de xp cod kunnen intypen, want dat was dus ook een probleem omdat ik mijn totsenbord niet kon gbruiken. Ik heb ook voor volledige installatie gekozen en niet voor herstel, omdat het volgens mij zo ontzettend fout zat dat dit volgens mij de beste oplossing is, nu tijdens de installatie kan ik inmiddels het toetsenbord weer gebruiken. Ik zal als de installatie klaar is even laten weten of alles weer werkt

Dan hoop ik dat dan alles naar wens is,heb ik alleen klein vraagje .
Heb je met hulp op afstand nog wel wat data kunnen redden?

Ja via hulp op afstanf heb ik alle data die we wilden kunnen redden. Alles werkt nu dus weer, na het opnieuw instaleren van XP werkte het toetsenbord ook weer. De muis niet dus toen heb ik de software van de muis geinstalleerd, en ik was gelijk inschok want mijn toetsenbord hield er ook weer mee op. Dus nu blijkt achteraf dat de oplossing van alles heel simpel was. Door de software van de muis weer te verwijderen deed het toesenbord het weer. Dit is dus de ellende als er iets fout is gegaan als je er zelf niet bij bent, je weet dan niet wat er precies is gebeurd. In ieder geval is het opgelost, door nu met een usb muis te werken. In ieder geval bedankt voor alle hulp. Oh ja en voordat iemand het vraagt ik weet niet waarom die andere muis er in 1 keer me is opgehouden. De stroomstoring was in ieder geval niet de oorzaak gewoon toeval dat dat ook rond dezelfde tijd gebeurde.
Mensen groetjes en nogmaals bedankt.
Monique

Het komt nogal eens voor dat de usb drivers in de war raken. Dat kan als devices worden aan en afgekoppeld, vooral USB toetsenbord en USB muis. In dat geval verschijnt bij het opstarten van XP keurig netjes het inlogscherm. Maar omdat toetsenbord en muis niet werken zit je met de handen in het haar. Vroeger zat er op elke computer een PS/2 poort, soms 2 stuks. Als je dan een oud PS/s toetsenbord en PS/2 muis aansluit worden die wel herkend en kun je daarmee inloggen en de USB drivers opnieuw installeren en de USB toetsenbord en muis weer aan de gang krijgen. Als je computer die poorten niet heeft, wat dan?
Safe mode, dat werkt ook niet ook daar falen USB toetsenbord en muis. Je kunt wel BIOS in, maar daar kun je vaak niets uitrichten. Wat dan? Linux installeren en daarvandaan het register te lijf?:mad: Of gewoon maar een nieuwe installatie?:evil:

De oplossing is heel simpel:
Plaats je originele XP CD en start daarmee op alsof je een nieuwe installatie ga doen.
Zeg ook dat je die gaat doen en keur de voorwaarden goed.
Vervolgens wordt aangegeven dat er al een XP installatie op de computer staat.
Natuurlijk gaan we niet heel XP opnieuw installeren.:cool: We geven keurig herstel aan. Daarmee worden alle drivers, dus ook de USB drivers opnieuw geinstalleerd, zonder dat data verloren gaat. het lijkt verder veel op de standaard installatie procedure, dus kost behoorlijk wat tijd.
Als alles goed is start uiteindelijk XP weer op en doen je USB toetsenbord en muis het weer!:d:d:d

Welkom op helpmij.nl ton1234

Het is niet de bedoeling in oude topics te reageren. Ik sluit dit topic maar laat de reactie staan.
Misschien hebben andere gebruikers baat bij je tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan