Toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

siebe222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met het toetsenbord. Of is het de landinstellingen?
Maar goe, als ik een umlaut wil plaatsen deed ik dat voorheen met het typen van shift, het " (aanhalingsteken) en dan de gewenste letter.
Dat werkt opeens niet meer.
Ik krijg het wel voor elkaar, maar dan moet ik hem instellen op engelse taal (?) en vs intern toetsenbord.
Want, om de e.o.a reden springt hij dan spontaan over zodra ik de explorer open.
Vreemd. Iemand een idee?

Info
P1800+
Windows XP pro
Landinstelling Nederlands
Lokatie nederland
Standaardinvoertaal Nederland (Nederlands)-Verenigde Staten Internationaal
Toetsenbord vernenigde staten internationaal
Medion KB9908 QWERTY toetsenborden met de @ op de 2
Gr. Arjen

Druk eens op CTRL en SHIFT en ik vermoed dat het goed komt. Deze toets-combinatie is namelijk om te schakelen tussen invoertalen. Je hebt ze mogelijk tijdens het werken een keer per ongeluk tesamen ingedrukt.

Beter is het om een niet werkende toetsenbord-instellingen te verwijderen, en de goede over te houden. Zo heb je geen last meer van veranderde tekens.

In dit topic wordt er een uitleg gegeven hoe je dat moet doen.

Succes :thumb:

Druk eens op CTRL en SHIFT en ik vermoed dat het goed komt. Deze toets-combinatie is namelijk om te schakelen tussen invoertalen. Je hebt ze mogelijk tijdens het werken een keer per ongeluk tesamen ingedrukt.

Hoi Pasja,
Je oplossing heb ik menig maal geprobeerd, maar zonder resultaat. Het omschakelen via deze toetsen heeft ook alleen nut als er wel twee instelingen ingevoerd zijn. En ik wil er maar eentje, wil geen geswitch. Vandaar. Maar bedankt voor de reactie.

Beter is het om een niet werkende toetsenbord-instellingen te verwijderen, en de goede over te houden. Zo heb je geen last meer van veranderde tekens.

In dit topic wordt er een uitleg gegeven hoe je dat moet doen.

Succes :thumb:

Hoi Profpc,
Was het maar zo simpel. Ik heb de invoertalen engels-vs int en ned. -vsint ingevoerd. Dit omdat ik dan terug kan schakelen naar de ned taal (via config>landinst>talen>details> standaardinvoertaal etc. Pas dan kan ik weer zoals ik gewend ben (en hem op nederlands heb staan) weer invoeren met leestekens.
Als ik de andere invoer taal (in mijn geval engels) wis, dan kan ik de umlaut helemaal niet typen. Hij geeft dan wel NL aan in beeld (onderin) maar ik kan geen leestekens plaatsen.
Ander ideeen (ja, ik weet het, ideeen is met een umlaut) zijn welkom!

Hoi Profpc,
Was het maar zo simpel. Ik heb de invoertalen engels-vs int en ned. -vsint ingevoerd. Dit omdat ik dan terug kan schakelen naar de ned taal (via config>landinst>talen>details> standaardinvoertaal etc. Pas dan kan ik weer zoals ik gewend ben (en hem op nederlands heb staan) weer invoeren met leestekens.
Als ik de andere invoer taal (in mijn geval engels) wis, dan kan ik de umlaut helemaal niet typen. Hij geeft dan wel NL aan in beeld (onderin) maar ik kan geen leestekens plaatsen.
Ander ideeen (ja, ik weet het, ideeen is met een umlaut) zijn welkom!

Nou, qweing reactie gehad, behalve wat ik al wist. Bedankt hiervoor.
Tos opgelost, kostte alleen een format c: .....boehoe.....
Sluiten maar, dittopic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan