Toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juules

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Hallo,

Op de zaak werken wij met server 2003 en loggen in via een citrix server.
Een medewerker heeft een probleem met zijn toetsenbord. De leestekens staan verkeerd. Normaal is dit op te lossen door CTRL + SHIFT te gebruiken, maar dit werkt dus niet. Hoe is dit op te lossen?

Sommige dingen die u nog moet weten:
- Rechts klik is disabbled
- Configuratie scherm is alleen toegankelijk voor Admin's

Oplossingen die niet werken:

-Toetsenbord vervangen
-Landinstellingen nakijken

OPLOSSING:

Doordat er wordt ingelogd op een terminal server worden instelling geladen vanaf de desktop.
Door een gebruikersfoutje was de juiste toetsenbord instelling verwijderd.
Het ging hier echter om een IBM toetsenbord (klassieker). Volgende instellingen zijn ingesteld. NEDERLANDS - DUITS (IBM). Het vreemde hier aan was dat de toetsenindeling niet op AZERTY stond maar gewoon op QWERTY.

Dit was dus fout gegaan.
Iedereen bedankt die mee heeft geholpen met het zoeken naar een oplossing.

Hier gaat een slotje op!

Laatst bewerkt:
Is daar geen IT-afdeling c.q. systeembeheerder?

Ander toetsenbord proberen? Of landinstellingen controleren.

Heb je op je toetsenbord boven de 2 een @ of ".
Welke toetsenbordindeling heb je ingesteld staan bij je landinstellingen ?

Groeten Marcel

Boven de 2 staat een @. En de landinstellingen staan op Nederlands.

Ik zou het wel weten: Tijdelijk deze gebruiker toestaan om wél Configuratiescherm te gebruiken (zowel in de Terminal Server als op het werkstation die hij gebruikt om de Citrix verbinding mee te maken).
Daar dan via Landinstellingen -> tabblad Talen -> knop Details de gebruiker in staat te stellen "Verenigde Staten (Internationaal)" toe te laten voegen (indien niet reeds aanwezig) in alle taalkeuzes (bijv. Nederlands en Engels), dan hem als Standaardinvoertaal de combinatie "Nederlands (Nederlands) - Verenigde Staten (Internationaal)" te laten instellen, op Toepassen laten drukken en daarna alle toetsenbordindelingen die hij niet gebruikt (en ook niet gaat gebruiken in de toekomst) te laten verwijderen (zoals Nederlands, "Verenigde Staten" etc.)

Mocht het niet helpen, dan zal de Admin eens moeten kijken naar het Citrix 'verbindingsdocument', want ook daar zijn (als ik me goed herinner) instellingen te doen die met scherm, toetsenbord etc. te maken hebben.

Tijs.

@ DNTIES
Dat zal ik eens gaan proberen! Ik zal het in de eerste post laten weten of het gelukt is of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan