Toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben18

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Hallo,

Mijn vriendin heeft sinds gisteren opeens een groot probleem met het toetsenbord van haar laptop.

Het toetsenbord lijkt z'n eigen gang te gaan en allerlei tekens toe te voegen terwijl dat niet eens getypt wordt. Ook wanneer er bijvoorbeeld op de Enter toets wordt gedrukt om zo een bericht via Skype te sturen verschijnt er in het verzonden bericht een ']' achter het bericht en een '0' in het tekstvak voor het volgende bericht. Een ander raar iets is het feit dat het toetsenbord niet werd aangeraakt en er constant '/' werd getypt door de laptop zelf (?).
Het probleem is raar te verklaren aangezien alles steeds verandert. Zo was het op een gegeven moment over en kon ze gewoon weer typen, alleen de Enter knop deed het niet en bij scrollen op webpagina's/bureaublad werd in- en uitgezoomd (alsof constant de Ctrl knop werd ingedrukt).

Wat heb ik al geprobeerd?
- Toetsenbord instellingen bekeken (alles was nog standaard)
- Taal, regio, tijd instellingen waren ook nog standaard (andere landen geprobeerd, werkte ook niet)
- Virusscan leverde niks op (i.v.m. mogelijk virus dat dit alles veroorzaakt)
- Herstelpunt van 6 september teruggezet
- Bij taakbeheer gezocht bij processen en details naar mogelijke achtergrondprogramma's die dit konden veroorzaken (leek mij allemaal wel oké)

Tot slot een vernieuwing toegepast waarbij (zoals ik begreep) de laptop naar fabrieksinstellingen wordt gebracht en de data, zoals foto's, muziek enzovoorts, wel bewaard werden. Het probleem blijft zich echter voortdoen en na deze vernieuwing.

Er is nog fabrieksgarantie op de laptop, maar aangezien de laptop niet weg mag voor reparatie (laptop is hard nodig voor school) proberen we het eerst zelf op te lossen. We kunnen hierdoor echter de laptop niet openmaken, aangezien de garantie dan natuurlijk verloopt.

Alvast bedankt voor de hulp.
Ruben

(sorry als ik het in de verkeerde categorie plaats)

Je weet zeker dat er geen toets vast zit? Ik begin vaak met simpele oplossingen, omdat in eerste instantie sommige problemen heel makkelijk op te lossen zijn.

Kun je voor mij eens alleen de "L" knop indrukken zonder iets tegelijk in te drukken, vergrendeld windows zich dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan