Toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Heb in Frankrijk een portable gekocht, met een Franse Windows 8.1 en een Azerty/Frans toetsenbord.
Nu heb ik de taal van Windows gewijzigd naar Nederlands Belgisch (afbeelding hieronder)
Knipsel2.PNG
Als je naar het voorbeeld bij Invoermethode kijkt zie je onder de 6 een streepje. Dit komt overeen met AZERTY FRANS, dus het toetsenbord van de portable
Maar als ik dat streepje probeer te typen krijg ik een alinea teken. Dat staat op die plaats op een AZERTY BELGISCH toetsenbord (afbeelding hieronder)
Knipsel3.PNG.
Hoe krijg ik dit in orde?

Wat ik uit de eerste afbeelding die je geplaatst heb kan opmaken, is dat Windows op dit moment gebruikt maakt van de Belgische AZERTY-indeling en niet van de Franse indeling, aangezien de Belgische indeling bovenaan staat in de lijst. Dit zou dus niet overeenkomen met het Franse AZERTY-toetsenbord in de laptop.

Wat je dus in dit geval zou moeten doen, is ofwel met ALT+SHIFT de invoermethode wisselen naar AZERTY Frans (niet-permanent) of de Franse indeling boven de Belgische indeling plaatsen.

hoi ga naar configuratie scherm (windows toets +x) taalinstelling
voeg nederlands toe met toetsenbordindeling: verenigde staten kijk ook in optie.

groetjes Ben

hoi ga naar configuratie scherm (windows toets +x) taalinstelling
voeg nederlands toe met toetsenbordindeling: verenigde staten kijk ook in optie.

groetjes Ben

Dat lijkt mij niet de oplossing, de Nederlandse indeling (QWERTY) != Belgische indeling (AZERTY). OP geeft duidelijk aan dat het hier gaat om een in Frankrijk aangekocht systeem met Frans toetsenbord.

Idd, en er zijn veel meer verschillen tussen AZERTY en QWERTY dan tussen AZERTY FRANS en AZERT BELGIE.
In België wordt trouwens heel weinig QWERTY gebruikt (vind ik wel jammer maar zelfde toestel niet verkrijgbaar in NL)
Het rare is dat origineel de Windows Frans was, en de toetsenbordindeling AZERT FRANS (zoals nu ook het geval is), en dat er toen geen problemen waren met o.a; dat streepje.

Heb het gevonden. Bij de invoermethode stond Belgisch punt EN Frans. Belgisch punt heb ik nu verwijderd en het is nu in orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan