Toetsenbord reageert alleen als programma op voorgrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik hoop, dat ik in het goede forumdeel zit.

Ik heb de hele dag een mediaprogramma aanstaan voor muziek, Media Center van J. River. Ik wil als de telefoon gaat de muziek even stoppen of een doorklikken naar de volgende song.

Ik had een heel oud toetsenbord (mogelijk wel 15 jaar oud) en daar kon ik dat probleemloos mee doen. Nu heb ik een nieuw toetsenbord (Logitech MK270) en die kan dat alleen maar als het programma op de voorgrond staat. Dus als ik op internet bezig ben, dan moet ik eerst het programma naar voren halen en dan kan ik het toetsenbord daarvoor gebruiken. Maar dan kan ik net zo goed die actie met de muis doen.

Is dit een instelling in Windows 7 (Pro) of heb ik een ander toetsenbord nodig? En dan is natuurlijk de vraag: welke kan dat?

Had je oude toetsenbord misschien nog zo een ronde PS/2 stekker en je nieuw toetsenbord heeft een usb aansluiting?

Dan stel ik voor dat je weer een toetsenbord met PS/2 aansluiting gaat kopen. PS/2 is een interface en geen bus, wat betekend dat het vaker hoger prioriteit heeft.
Dat zal de makkelijkste oplossing zijn.

Kan zijn, maar PC's worden meer en meer geleverd zonder PS2 en ook die van mij heeft niet het eeuwige leven. Dus ik zal het toch in een andere oplossing moeten zoeken.

Dus het probleem speelt sinds je een nieuwe computer hebt zonder PS/2 aansluiting? Dat had je eerst niet vermeld.

Er zijn programmeerbaare toetsenborden. Misschien kan je ze zo programmeren, dat door druk op een knop de gewenste reactie wordt uitgevoerd?

En de groeten naar Nootdorp...

Ha Lutz, ik heb het niet verteld en ook niet geschreven. Ik heb nu alleen een nieuw toetsenbord gekocht en die werkt op USB. Terug naar PS2 is de oplossing niet, want een volgende PC zal geen PS2 meer hebben. Dat heb ik ermee bedoeld. De mediatoetsen zijn niet te programmeren, helaas.

Wat ik bedoelde is te kijken of je met een ander, nog te kopen toetsenbord, verder komt. In eerste plaats denk ik dan aan een gamers toetsenbord. Wil je iets kunnen programmeren, dan kan dat met zo iets. Of er ook draadloze gamers toetsenborden zijn weet ik niet.

Jammer, dat ik hier niet verder kom. Ook niet raar, ik denk, dat het te maken heeft met mijn versie van J.River Mediacenter. Ik wil best wat anders kopen, maar het fijne van Media Centre is, dat alle informatie, die je in de tag hebt gezet, in beeld ziet. Dus ook de cover en de informatie over de artiest. Weet iemand een programma, die dat ook kan en geen problemen heeft met mijn Logitech toetsenbord?

Heb ik gezien, maar heb je zo'n ini-file wel eens geopend? Daar is niet uit te komen.

Laatsteindelijk is een *.ini bestand ook maar een tekstbestand. Je kan natuurlijk eenmalig hem met notepad openen. Eventueel moet je in Windows nog aanvinken dat je systeembestanden en verborgen bestanden wilt zien.

Dat weet ik Lutz, maar als je dat bestand ziet, dan weet je echt niet waar je een eventuele verandering neer zou moeten zetten.

Kan je niet de Logitech support vragen of er voor je eingen tikkerboard ook zo een patch is? Je hebt niet per se zo een MCI12 ...

Logitech geeft alleen support voor hun eigen software.

Zeker! Alleen krijg ik dit bestand niet geupload, ik krijg de melding dat het een ongeldig bestand is. Maar het grappige is: als ik de file op mijn computer open is het een grote chaos vol met codes, maar als ik de file hierheen kopieer, dan ziet het er wel normaal uit:

Code:
#List of supported players
#{btn|key|msg|emg|cmd|wac},exeName,wndClass,wndCaption,xxx,play_delayplay,pause,stop,prev,next,remove_flags,ShowOSD,menu_item
#special char --> ^ ctrl;+ shift+ctrl; $ ctrl (no translation); * alt (no translation); @ ctrl+alt (no tanslation); & (no translation) 
[Players]
MusicMatch7=wac,MMJB.EXE,MMJB:MAINWND,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,MusicMatch
MusicMatch=cmd,MMJB.EXE,xxx,MusicMatch Jukebox 4,xxx,0x101F4,0x18059,0x101F5,0x101F6,0x101F7,0,1,MusicMatch
MDesktop=wac,MDesktop.exe,MediaDesktopClass,Media Desktop,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Media Desktop
PowerDVD=key,PowerDVD.exe,xxx,CyberLink PowerDVD,xxx,0x0d,0x20,S,P,N,0,1,Power DVD
WinDVD=wac,WinDVD.exe,WinDVDClass,Player,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Win DVD
WinDVD4=key,WinDVD.exe,WinDVDClass,InterVideo WinDVD 4,xxx,0x0d,0x20,0x23,0x21,0x22,0,1,Win DVD
WinDVD5=key,WinDVD.exe,WinDVDClass,InterVideo WinDVD 5,xxx,0x0d,0x20,0x23,0x21,0x22,0,1,Win DVD
WinDVD6=key,WinDVD.exe,WinDVDClass,InterVideo WinDVD 6,xxx,0x0d,0x20,0x23,0x21,0x22,0,1,Win DVD
WinDVD7=key,WinDVD.exe,WinDVDClass,InterVideo WinDVD 7,xxx,0x0d,0x20,0x23,0x21,0x22,0,1,Win DVD
iTunes_104=wac,iTunes.exe,ITWindow,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,iTunes
iTunes=wac,iTunes.exe,ITunes,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,iTunes
MSMedia9=wac,wmplayer.exe,WMPlayerApp,Windows Media Player,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Windows Media Player 9
MSMedia7=wac,wmplayer.exe,WMP Skin Host,Windows Media Player,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Windows Media Player 7
MediaCenter=wac,ehshell.exe,eHome Render Window,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Windows Media Center
WinAmp3=key,studio.exe,STUDIO,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1,WinAmp 3
WinAmp3d=key,winamp3.exe,STUDIO,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1,WinAmp 3d
Rhapsody=key,Rhapsody.exe,xxx,Rhapsody,xxx,^P,^P,^S,^B,^F,0,1,Rhapsody
#YahooMusicEngine=key,YahooMusicEngine.exe,YMPFrame,xxx,xxx,^ ,^ ,^S,$0x25,$0x27,0,1,Yahoo! Music Jukebox
YahooMusicEngine=key,YahooMusicEngine.exe,YMPFrame,xxx,xxx,^ ,^ ,^S,$0x25,$0x27,0,1,Yahoo! Music Jukebox
RealOne=wac,realplay.exe,GeminiWindowClass,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,RealOne Player
WinAmp5=cmd,winamp.exe,Winamp v1.x,xxx,xxx,40045,40046,40047,40044,40048,0,1,WinAmp 5
MediaLife=key,Medialife.exe,MediaLife Frame class,Logitech MediaLife,xxx, , ,S,P,N,0,1,MediaLife
MediaLife4=wac,Medialife.exe,MediaLife Koan GDI Class,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,MediaLife
PLAYDVD=key,PlayDVD.exe,PlayDVD Frame class,Play DVD,xxx, , ,S,P,N,0,1,PlayDVD
Nero=wac,NeroHome.exe,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,NeroHome
Nero2=wac,ShowTime.exe,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,ShowTime
Nero3=wac,Nero.exe,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,xxx,0,1,Nero
BaoFeng=key,storm.exe,xxx,xxx,xxx, , ,$0x53,&0x21,&0x22,0,1,Bao Feng
Koowoo=key,KwMusic.exe,xxx,xxx,xxx,$0x74,$0x74,$0x75,?0x25,?0x27,0,1,Koowoo
TTing=key,tting.exe,xxx,xxx,xxx,@0x4f,@0x4f,@0x4f,@0x25,@0x27,0,1,TTing
#Pctutu=key,PPStream.exe,xxx,xxx,xxx, , ,^S,^0x21,^0x22,0,1,Pctutu

[Players.Run]
MediaCenter=path,$WINDOWS\eHome
WinAmp3=reg,HKLM,SOFTWARE\Classes\Winamp3.File\DefaultIcon,,2
Rhapsody=reg,HKCR,rhap\DefaultIcon,,5
WinAmp5=reg,HKLM,SOFTWARE\Classes\Winamp.File\DefaultIcon,,2
YahooMusicEngine=reg,HKCR,TypeLib\{2C5EBFB1-9174-4FE8-88DB-D1F460A9E83B}\1.0\0\win32,,
Koowoo=reg,HKLM,SOFTWARE\Classes\kwfile_ksf\shell\open\command,,5

[Players.Display]
MediaCenter=Windows Media Center
RealOne=RealOne Player
WinDVD=WinDVD
WinDVD4=WinDVD4
WinDVD5=WinDVD5
WinDVD6=WinDVD6
WinDVD7=WinDVD7
MediaLife=MediaLife
PLAYDVD=PlayDVD

#{btn|key|msg|emg|cmd|wac},start,end,repeat start,,Donot send Play appcommand at end of FastForward operation 
[Players.Seek]
MusicMatch7=cmd,22861,xxx,1
MediaLife=wac,xxx,xxx,1,0
MediaLife4=wac,xxx,xxx,0,1
PowerDVD=wac,xxx,,0,1
MediaCenter=wac,xxx,xxx,0,1
PLAYDVD=key,F,,0,1
iTunes_104=wac,xxx,xxx,1,0
iTunes=wac,xxx,xxx,1,0
WinDVD7=key,F,0x0d,xxx,0
WinDVD6=key,F,0x0d,xxx,0
WinDVD5=key,F,0x0d,xxx,0
WinDVD4=key,F,0x0d,xxx,0
WinAmp5=cmd,40060,xxx,1,1
MSMedia9=wac,xxx,xxx,0,0
RealOne=key,^],,2,1

#{btn|key|msg|emg|cmd|wac},start,end,repeat start,Donot send Play appcommand at end of rewind operation 
[Players.Rewind]
PowerDVD=wac,xxx,,0,1
MusicMatch7=cmd,22860,xxx,1,0
MediaLife=wac,xxx,xxx,1,1
MediaLife4=wac,xxx,xxx,0,1
MediaCenter=wac,xxx,xxx,0,1
PLAYDVD=key,B,,0,1
iTunes_104=wac,xxx,xxx,1,0
iTunes=wac,xxx,xxx,1,0
WinDVD7=key,R,0x0d,xxx,0
WinDVD6=key,R,0x0d,xxx,0
WinDVD5=key,R,0x0d,xxx,0
WinDVD4=key,R,0x0d,xxx,0
WinAmp5=cmd,40061,xxx,1,1
MSMedia9=wac,xxx,xxx,0,0
RealOne=key,^[,,2,1

#list of Burn UI players (available on Burn button)
[Players.BurnSupported]
MSMedia9=True
MusicMatch7=True
Nero3=True

#list of Record UI players (available on Record button)
[Players.RecordSupported]
MSMedia9=True
MusicMatch7=True
Nero3=True

#list of 10" UI players (available on remote button)
[Players.IsRemote]
MDesktop=Trues
MediaCenter=True
MediaLife=True
WinDVD=True
WinDVD4=True
WinDVD5=True
WinDVD6=True
WinDVD7=True
PowerDVD=True
PLAYDVD=True

Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige wat ik kan voorstellen is dat je maar een player uit de lijst van de ondersteunde players kiest.

Maar of je daar iets aan hebt weet ik niet.

Als ik de file wil bewerken krijg ik de melding, dat die in gebruik is. Begrijpelijk, want het toetsenbord is in gebruik. Is er nog een andere manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan