Toetsenbord reageert niet op de computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPOREACTIVATOR

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb laatst men oude computer herinstalleert omdat er nog al veel virussen op zaten.
Eerst was het probleem het internet alleen dat is nu verholpen, nu heb ik 'm een tijd laten liggen zonder stekkers aangesloten gewoon in een doos. Vandaag wou ik 'm weer opstarten alleen alle toetsenborden die ik thuis heb maken geen contact met de computer, ik doe ze allemaal voor het opstarten er in zodat de BIOS 'm wel herkent. Volgens mij ligt het aan de drivers dat ik die moet installeren. Maar dat kan niet omdat ik eerst de code moet invoeren voor het internet en dat kan alleen met toetsenbord (ik heb ook wel is een keer een virtueel toetsenbord gehad op men beeldscherm maar dat weet ik niet meer hoe dat moet). Weet iemand een reden waarom het toetsenbord het niet doet (hij is niet stuk), en hoe ik dat kan verhelpen?

Groeten.

Hoi,

Op vrijwel alle computers - zeker de wat oudere - zit een PS/2 aansluiting voor toetsenbord en muis.
Zorg dat je een toetsenbord met een dergelijke 'stekker' erop aansluit.
Dat moet zéker werken

Ja dat snap ik ook wel, haha. Dat heb ik al gedaan. Tuurlijk sluit ik 'm wel aan.

Ik ga er niet vanuit dat je een nitwit bent, maar er zijn ook toetsenborden met een usb-aansluiting.
Ik bedoelde dus dat je die niet moet gebruiken om problemen te voorkomen.
Een PS2-toetsenbord werkt altijd en je hebt er geen aparte driver of software voor nodig.
En .... ook USB-toetsenborden met een verloop naar PS2 kunnen alsnog problemen geven .......

Oke, dat snap ik.
Maar daar ligt het in ieder geval niet aan denk ik.
Dus maar even verder kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan