Toetsenbord reageert niet tijdens installatie Windows XP Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsje83

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
19
Hallo,

Heb een pc overgenomen van iemand en hierop wil ik nu een legale versie van Windows XP Home op installeren.

Als ik de CD-ROM erin doe en hem opstart, vraagt hij netjes of ik vanaf de CD-ROM wil starten en hij checkt de hardwareconfiguratie.

Op een gegeven moment word je voor wat keuzes gesteld en als ik snel ben, kom ik nog wel een eindje, maar op een gegeven moment reageert mijn toetsenbord niet meer!

Is dit een bekend probleem? En wat kan ik hieraan doen zodat ik Windows XP normaal kan installeren?
 
Heb je misschien toetsenbord/muis via USB?
Probeer het eens via de PS2 aansluitingen dan!

edit:
Sorry Bertus...
 
Wow! Snelle reacties!

Het is een seriële toetsenbord en een USB muis. Heb net al geprobeerd om zonder de USB muis ingeplugd te installeren, maar dan nog reageert het toetsenbord op een gegeven moment niet meer...
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn dat het een toetsebord is met speciale F toetsen met allerlei onderliggende functies. Kijk eens of er rechtsboven of zo een knop zit waarmee
je deze functie apart kunt in of uitschakelen....;)

Ik heb ook ooit eens zo'n toetsenbord gehad en ik kon toen idd ook niet de F8 toets gebruiken om de voorwaarden van Microsoft te beantwoorden, toen ik die bewuste toets
indrukte werkte de F toetsen wel, dus wie weet...!!:)


Groeten,


Remy
 
Zo'n toetsenbord heb ik niet. En die F8 kan ik ook wel gewoon indrukken. Heeft ook te maken met hoe snel ik reageer. Soms kom ik verder dan de keer daarvoor.

Ineens reageert hij gewoon niet meer.
 
Je hoort het normaal biepje bij het opstarten van je pc?
 
Ik heb de pc overgenomen van een vriend, dus ken hem niet heel erg goed. Maar ik hoor wel een biepje aan het begin.
 
Er worden dus in principe geen problemen erkend door de pc zelf. Ik zou zeggen, als je pc niet meer reageert, laat hem dan eens een half uurtje aanstaan en probeer daarna opnieuw. Als je toch geen gewenst resultaat krijgt: probeer een ander toetsenbord. En als laatste optie: ga met die pc terug naar die vriend en schaf een degelijke pc aan. Is het misschien al een oude pc die al versleten is en dus half zijn gat werkt?
 
Die pc heeft het bij hem altijd goed gedaan (ondanks dat het illegale Windows was). Nu neem ik hem over en wil er een legale Windows opzetten en dan werkt het toetsenbord tegen.

Dat is toch krom?
 
Ik zou zeggen, als je pc niet meer reageert, laat hem dan eens een half uurtje aanstaan en probeer daarna opnieuw.
Je bedoelt tijdens de installatie een half uurtje aan laten staan? Want ik heb wel alle partities kunnen verwijderen, dus er staat nu helemaal geen besturingssysteem meer op.
 
Niels,

Hoe ver kom je...?? je zegt dat je de ene keer verder komt met installeren als de
vorige keer. Kom je wel voorbij het scherm waarbij je die F8 toets moet gebruiken..??
Of gaat er tijdens de installatie wat mis..?? Tijdens de installatie heb je je toetsenbord
namelijk amper nodig....... Of geeft de installatie gewoon een error?

Het kan ook nog zo zijn dat je Harddisk naar de knoppen is, d.w.z. dat erbad sectors
op zitten en dat er tijdens de installatie fouten optreden doordat er niks naar toe
geschreven kan worden. Je zou met een tool van het merk HD kunnen kijken of je
deze errors kunt fixen, maar anders is het misschien net zo verstandig om er een nieuwe
hard disk in te hangen, die kosten ook niet meer zoveel.

Heb je overigens wel eerst alle vorige partities van windows verwijderd? Dus met de setup
alle partities verwijderen en de zaak opnieuw laten formateren....???
 
Ik kom wel voorbij het scherm waarbij je op F8 moet drukken.

Later geeft hij weer welke partities erop staan en dat je met pijl omhoog en pijl omlaag deze kan selecteren. Hier kan het al fout gaan. Als ik op en neer ga met de pijl-toetsen, kan ik dat even doen, maar niet lang daarna blijft hij op 1 partitie staan en reageert hij niet meer. Later heb ik opnieuw opgestart en ben ik sneller te werk gegaan en heb ik 2 partities kunnen verwijderen en later nog een keer ook de 1e partitie verwijderen. Er staan nu dus geen partities meer op, maar tijdens het formatteren, loopt ie ook weer vast...

Over welke tool heb je het en hoe kan ik dat dan checken? Door de HD eruit te halen en aan een andere pc te hangen?
 
Ik vermoed dat de beste optie is, om de hd er even uit te halen en te kijken
van welk merk deze is, als deze van seagate of maxtor is kun je op de site
een tool downloaden waarmee je de hd aan allerlei tests kunt onderwerpen.

Ik weet zo ff niet of je met deze tool ook andere merken (Fujitsu, etc) ook
kunt testen, maar probeer anders eerst maar eens het merk te achterhalen.


Gr,


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan