Toetsenbord sneller dan mijn aanslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Sinds kort verschijnen er tijdens het typen (en dat kan overal zijn, dus niet bijvoorbeeld alleen in Outlook) meerdere letters achter elkaar als ik een letter op het toetsenbord normaal indruk, dus bijvoorbeeld i.p.v. alp staat er dan aaalppp.

Ik heb geen idee waardoor dit is ontstaan of hoe ik dit kan oplossen. De OS is Windows10 laatste update stand. Apparaat is een Medion laptop van nog geen twee jaren oud. Updates bijgewerkt. Wie kan en wil mij helpen. Gertjan.

Geen limonade of zoiets op geknoeid?

Hallo

Is reeds eerder vermeld , maar lijken de symptomen te zijn van "vocht" die tussen de "membramen" (folie) van het keyboard gekropen is ....

Mocht dit slechts water zijn , en geen cola of iets dergelijks , zou je deze kunnen demonteren en een paar uren in een oven laten drogen op zo'n 45°C...

Als er dan geen schade is door corrosie , kan deze terug werken.

Meestal is het echter een nieuw keyboard monteren ....

Zoiets , maar dan uiteraard voor uw niet vermeld typenr van laptop.

https://www.benl.ebay.be/itm/273386944116?hash=item3fa721b674:g:4ogAAOSwzwVcMWYK

Of dit veel werk is , is ook een vraagteken , daar er geen eenduidige info over deze medion laptop is gegeven ...

Uiteraard kun je de keyboard flex altijd eens in/uitpluggen , maar zal met deze symtomen zo goed als zeker niet helpen. (wees voorzichtig met het slotje op de connector ... fragiel)

Peter

Geknoeid zou hebben is voorbarig verondersteld. Het komt vaker voor dat hardware niet goed werkt bij versie veranderingen van Windows. Wat ik gelezen heb, kan het de HID Event Filter zijn. HID is Human Interface Device en dat is bij Apparaatbeheer ook de naam van deze groep.

Kijk wat voor driver versie dat het is en van wanneer en noteer dat. Haal het dan weg en installeer een iets eerdere versie ervan. Hier zou dat te vinden moeten zijn, in de catalogus van Microsoft:

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=intel hid event filter

Het gaat dan om het uitgepakte bestand hideventfilter.inf

Anders kan je proberen om de hele originele HID driver van de fabrikant van de laptop opnieuw te downloaden en te installeren. Daarbij wil ik ook opmerken dat je voor drivers in Apparaatbeheer kan aangeven dat ze niet geupdate moeten worden door Windows Update. Een driver die goed werkt blijf dan de zelfde.

Als eerste zou ik gaan kijken bij de toetsenbord instellingen (type toetsenbord in het zoekvak) of daar 'herhaalvertraging' niet helemaal op 'kort' staat.

Hallo

Of ...

Testen of de toetsen ook "lelijk" doen in de b.i.o.s. of u.e.f.i..

Je zou ook eens kunnen opstarten van een of andere linux of ander o.s. als test....

Peter

Ik heb de methode Senso gebruikt, mijn vrouw klaagt niet meer, dus ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost. Allen hartelijk dank voor het meedenken cq het geven van zinnige oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan