Toetsenbord sneltoetsen veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo mensen :)

Ik ben al ruim een jaar tevreden met mijn draadloze logitech toetsenbord (EX-100).
Deze is uitgevoerd met een paar sneltoetsen voor internet (Home+Pageback), een volumecontrol, een rekenmachinesneltoets en een voor mijn mailprogramma.
Vanochtend startte ik mijn computer op, en ging ik met mijn muis naar mijn mailprogramma (windows live mail).
Ik kreeg toen de melding of ik het als standaard mailprogramma wilde instellen. Uiteraard klikte ik op ja. Ik vond het wel vreemd, want WLM is al sinds ik deze laptop heb mijn enige standaard mailprogramma.

hierna merkte ik dat ik niet meer via de hotkey naar mijn mail kan. Wanneer ik op de e-mail toets klik, opent hij google Chrome inplaats van mail.
De rest van de sneltoetsen functioneren wel gewoon.
Ik had gelezen dat ik via SetPoint ( d driver) deze sneltoetsen kan instellen. Maar het probleem hierbij is, dat ik geen toetsenbordinstellingen kan wijzigen met SetPoint. Ik mis de tab. Na 3 keer opnieuw installeren kan ik hem ook niet vinden.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit oplos? Want de mailtoets is bij mij een waar automatisme geworden.
Bij voorbaat dank!

Vrg,

Bluetooth.

Is er geen Logitech software onder Programma's aanwezig? Oeps, SetPoint is de software. Kijk even hier naar.

Laatst bewerkt:
Dag Bluetooth USB,

Ikzelf heb ook een laptop toetsenbord met zulke snelkoppelingen, wanneer het gebeurd dat deze niet meer correct werken. Is de oplossing hiervoor het opnieuw installeren van Windows Live Mail. De snelkoppelingen zullen direct terug opgenomen worden voor Windows Live Mail.

Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben ;) voor vragen, stel ze gerust ;)

@De hulk: deze heb ik al doorgelezen en alles opnieuw geprobeerd.
Ik heb bovendien een ander model. (link voor plaatje)

@DennisIT Bedankt voor je tip maar helaas, WLMail opnieuw geïnstalleerd zonder succes, nog steeds opent chrome zich opnieuw met mijn sneltoets.

Misschien nog andere ideeën?

Vgr, Bluetooth

Kijk eens wat je standaard browser is. Internet Explorer wil de zaak ook nog wel eens verzieken als dit niet de standaardbrowser is. Heb je de juiste Taalinstelling (Configuratie) > Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal)?

Maak anders voor WLMail een snelkoppeling/pictogram op je bureaublad. Werkt net zo snel.

Laatst bewerkt:
Hoi Hulk :)
Bedankt!
Ik heb inderdaad een snelkoppeling op mijn bureaublad staan. Gebruik ik ook, maar ik ben er inmiddels aan gewend om de E-mail toets te gebruiken.
Het probleem is dan gewoon het feit dat het altijd gewerkt heeft en ineens niet meer :)
Ik kwam zojuist dit tegen:
Right-click on the SetPoint icon in the system tray (at the bottom right corner of the screen next to your clock) and select Exit.

Click on the Windows Start button and choose Run.
Type %windir% in the Run dialog box (shown below).

Double-click the System32 folder to open it.
Double-click the drivers folder.
Rename the file wdf01000.sys to wdf01000.bak.
Re-install SetPoint.
WARNING: Before you reboot, check if the wdf01000.sys file is present. Rebooting without this file may prevent some of your hardware, including mice and keyboards, from working properly. If the wdf01000.sys file is not present, rename wdf01000.bak back to wdf01000.sys.
Reboot the computer.
After your system restarts, open SetPoint to verify that the My Mouse and My Keyboard tabs are now available.

Na het opstarten kreeg ik opstartherstel, en deze heeft het probleem opgelost.
Mijn toetsenbord werkt dus weer! :)

bedankt voor jullie hulp!

BluetoothUSB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan