Toetsenbord / Touchpad reageren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesietopc

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
18
Hallo iedereen,

Hier naast me staat een laptop, met een nogal groot probleem.
Modelletje Acer Aspire 5050 serie, Windows XP Pro.
Het probleem:
Het toetsenbord en de muis (touchpad) reageren niet zodra je in Windows komt.

Oftewel: In het bios werkt alles, maar zodra je in Windows komt (ook bijv schijfcontrole, dus niet eens explorer.exe) reageert niks meer. Dit is zeer irritant, je kan gewoon niks doen. Ook externe muis en toetsenbord halen niks uit.

Geen idee hoe het precies gekomen is, het is niet mijn laptop. Ik heb de bestanden in drivers map, in system32, vervangen met de bestanden uit drivers.cab van de Windows cd, in de hoop dat dat iets hielp. Jammer genoeg, was dit niet het geval.

Dit is niet het enige probleem aan de laptop, maar ik weet niet of andere dingen verbonden zijn. Andere problemen:
- Meerdere virusscanners/firewalls. Conflicten zijn dus goed mogelijk.
- En nog erger: zodra je opstart krijg je van Acer eDataSecurity Management een melding: "Bevestigingsfout persoonlijke beveiligingsschijf. Start de computer weer op en probeer het opnieuw." Ongelofelijk dat dit kan. Het heeft toch geen zin om een gebruiker te vragen opnieuw op te starten, als de pc net opstart.

Dit is ondertussen mijn duizendste Acer probleem. Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, zoals welke bestanden te vervangen op de harde schijf zodat tobo en muis weer werken (dmv Ubuntu LiveCD), of een manier om in ieder geval dat Acer eDataSecurity "hard" uit te zetten. ;)

Alvast bedankt!
Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan