Toetsenbord: trema of dakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

URLeraar

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Wanneer ik de woorden co¨¨ordinatie of enqu^^ete wil schrijven, lukt het niet meer (zoals je kunt zien).
Shift trema, levert me ¨¨ op i.p.v. dat er gewacht wordt op de klinker die eronder moet.
Wanneer ik ideeen intikt en dan in Word de spellingscontrole uitvoer, krijg ik wel ideeën op het scherm
Mijn toetsenbord staat al jaren ingesteld als Belgisch AZERTY en ik heb er onlangs niets aan veranderd.

Ik heb onlangs wel Office XP Engelse versie ge¨¨installeerd.
Heeft dat er iets mee te maken? Maar probleem doet zich ook voor in NoteTab, treepad, ....
Hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Waarschijnlijk is je taal instelling van nederlands (belgische) naar engels gezet waardoor je dit krijgt.

Office heeft daar nog wel eens een handje van om rare instellingen te doen.

Met de alt-toets

en een cijfercode moet het toch wel lukken?

ö is alt148
ê is alt136

Zelf heb ik het hele lijstje met veel gebruikte symbolen aan m'n beeldscherm hangen, werkt prima!

Pandora

Alt + cijfercode werkt wel (waar is een volledige lijst te vinden?), maar toch een beetje omslachtig.

Zou dat diep in Win 98 of DOS niet kunnen aangepast worden (register?)

De taalinstelling die van nederlands (belgisch) naar engels zou gezet zijn. Waar kan ik dat vinden?
In Word XP blijft het probleem wanneer ik als taal Dutch selecteer.
Trouwens het probleem is er ook in andere toepassingen.
Toetsenbordinstelling is ook niet veranderd, heb ik gezien via configuratiescherm.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Instelling van de taal kun je vinden onder configuratiescherm->landinstellingen->tabblad talen-> knop details.

In WIN 98 SE zie ik in configuratiescherm->Eigenschappen voor landinstellingen de tabbladen Landinstellingen / Getal / Valuta / Tijd / Datum

Geen tabblad Talen met knop details te zien.

De Landinstelling = Nederlands (België)

Kun je ergens diep in Windows - register zien hoe de taal en/of toetsenbord ingesteld is?

Aangezien het vroeger mogelijk was om ë op het scherm te krijgen met de toetsen ¨e i.p.v. Alt 137, moet er ergens een oplossing zijn.
Maar waar?

Alle instellingen (land, taal, ...) zijn zoals het hoort.
Ik heb dezelfde Office XP ook op een andere computer ge¨¨installeerd (met Win XP) en daar doet het probleem zich niet voor.
Op een Frans forum gelezen dat het virus Badtrans.b of Bugbear verantwoordelijk zou kunnen zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Iemand stelt ook voor om Service Pack 2 van Office XP te installeren, maar dat zal wellicht ook niet helpen, want het probleem stelt zich niet enkel in Office.

Controlleer de Microsoft Office-taalinstellingen (start\programma's\Microsoft hulpprogramma's).

Groetjes,
Bennie

Dutch kunnen toevoegen, maar dat heeft niets opgeleverd.

Als ik in MS DOS werk, dan kan ik wel ë ê op het scherm krijgen, maar daarbuiten lukt ¨¨e en ^^e niet, zoals je ziet.

In WIN 98 SE zie ik in configuratiescherm->Eigenschappen voor landinstellingen de tabbladen Landinstellingen / Getal / Valuta / Tijd / Datum . Welk OS draai jij nu, Urleraar? In je eerste post zeg je zopas XP english version geinstalleerd te hebben, in je quote hierboven 98SE en in een volgende post zeg je XP en Office XP ook op een andere computer geïnstalleerd te hebben. Zoals je ziet moet dat werken als alle instellingen goed staan ( ik heb XP Pro en Office XP).
Toetsenbordindeling zal wel goed staan, want ooit functioneerde alles normaal, zeg je.

In zijn tweede en derde bericht lees ik dat Martin Win98 SE heeft als OS. In zijn eerste bericht spreekt hij toch duidelijk over een Engelse versie van Office XP (niet English version XP). Verder zegt hij: "Geen tabblad Talen met knop details te zien". Dat klopt, want die zit alleen onder XP - niet Win98 SE.

Groetjes,
Bennie

Blush, you're right on this Bennie.Xqss.
confused.gif

Samengevat:
Ik werk met Win 98 SE
en ik heb Office XP ge¨¨installeerd.

Toets voor deeltelken¨ en dakje^ werkt normaal in een MS DOS-venster, maar niet in andere toepassingen.
Ook niet wanneer ik in dit berichtenvenster van Helpmij de woorden co¨¨ordinatie of enqu^^ete wil schrijven.

Er moet dus iets gewijzigd zijn aan mijn Windows-instelling.

Deelteken

Dag broer;

ik ben erin geslaagd om hetzelfde te doen zoals jij.

als je shift+¨ en shift+¨ drukt bekomt men ¨¨

of de shift ingedrukt en dan tweemaal ¨¨

is er geen probleem met slechte contacten in het toetsenbord?

Probeer eens met een ander !!

;)

Je kunt beter een eigen topic openen ipv een 2 jaar oud topic te kicken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan