Toetsenbord typt geen ä meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom derks

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Beste mensen van het helpmij forum,

Sinds een uur kan ik opeens geen ä meer typen. Als ik shift + " en vervolgens bijvoorbeeld een a indruk. Dan verschijnt er al direct wanneer ik shift + " intyp het symbool: ".

Normaal gesproken verschijnt het leestekens pas na een spatie of wanneer je de combinatie indrukt samen met een klinker.

Cntrl + shift werkt niet

Alvast bedankt!
Tom

Ga naar je instellingen en zet je toetsenbord op Nederlands, deze staat nu waarschijnlijk op Engels (VS).

Ja dat heb ik al meerdere keren geprobeerd maar misschien dat ik iets verkeerd doe, zou je misschien stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen

Heb je Windows XP of 7?

Dat is door Microsoft netjes beschreven op deze pagina.

Erg bedankt, maar ik kom er nog steeds niet uit. een echt handige uitleg is er (volgens mij) niet gegeven. Er staat: De slimste oplossing is om de toetsenborddefinities te beperken tot de meest universele en dat is de Nederlandse met als toetsenbordindeling 'Verenigde Staten (internationaal)'. De vermelding 'internationaal' is belangrijk omdat die de dode toets ondersteunt. Alle overige toetsenborddefinities moet u van uw systeem verwijderen, zie procedure hierboven.

Dit is hoe ik heb nu zelf heb ingesteld
1309097684-360.png

Even voor de goede orde: Je moet dus (zie ook de link van Microsoft) juist ervoor zorgen dat Nederlands als toetsenbordindeling wordt verwijderd en Verenigde Staten (Internationaal) juist overblijft.
Ook Verenigde Staten (dus zónder (Internationaal) erachter) mag/moet weg.

Tijs.

Oke, klopt het dus zo?

Want de dode toets werkt nog steeds niet

Laatst bewerkt door een moderator:
De instellingen zoals ze staan zijn correct. Eerste wat ik zou doen is de pc herstarten en dan kijken of het goed werkt. Werkt het dan nog niet, dan veronderstel ik dat de toetsenbordindeling Verenigde Staten (Internationaal) corrupt is geraakt.
Je zult dan eerst een andere toetsenbordindeling moeten toevoegen, die als standaard instellen, hierna op Toepassen drukken, dan Verenigde Staten (Internationaal) verwijderen, weer op Toepassen drukken, Verenigde Staten (Internationaal) weer toevoegen, die weer standaard maken, op Toepassen drukken en de tijdelijke toetsenbordindeling verwijderen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan