toetsenbord werkt nauwelijks!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpiderBase

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
hey hoi

Ik heb hier een Medion Akoya S5612 Notebook die was gecrashed.
Na een nieuwe harde schijf te hebben geplaatst heb ik vervolgens 32bit windows 7 ultimate geinstalleerd.
Toen ik hiermee klaar was merkte ik dat het toetsenbord niet of nauwelijks reageerde en het bleef constant een beetje flikkeren alsof er een toets vast zit....
De FN toets en bijbehorende functie toetsen werken echter wel zoals het hoort.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat dit mijn pet te boven gaat.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen...

Ps,,, Ik krijg net van de eigenaar te horen dat alle problemen hiermee zijn begonnen voorafgaande aan de crash.
Hij is pas gecrashed nadat zij een systeem herstel probeerde uit te voeren vanwege dit probleem!!!

Bij een andere poster, waarbij het toetsenbord helemaal niets meer deed, bleek de flexkabel tussen toetsenbord en mobo los te zitten. Dat komt blijkbaar nog wel eens voor.
Bij deze laptop is dat met wat handigheid zelf te herstellen: https://www.youtube.com/watch?v=joLnSK9N-uU

Anders kun je (tijdelijk) een extern USB toetsenbord aansluiten.

Groeten Marcel

Helaas ook met een extern toetsenbord blijft het probleem bestaan...
ook de bekabeling opnieuw bevestigen is niet de oplossing.

Dat wordt hem dus ook niet want de return toets is een van de toetsen die het niet doet... ook niet in de dos box,,, als ik op de return toets druk krijg ik een popup venster met de melding dat de dos box niet in maximumvenster uitgevoerd kan worden...

Ik denk het probleem te hebben gevonden...
In het schermtoetsen bord is te zien dat de linker alt toets en de f2 ingedrukt zijn...
Nu is het mij gelukt om de f2 los te maken maar ik krijg dat kreng er niet meer terug op...
en nu durf ik me niet meer aan de alt toets te wagen...
Iemand een idee hoe ik de alt toets los krijg zonder hem los te maken???

Is er iets afgebroken van de toets? Kijk goed hoe het bevestigingsmechanisme is. Dan weet je ook hoe je hem eventueel los kunt maken. Ik vraag me wel even af hoe de toetsen vast zijn komen zitten. Het je iets met suiker er in geknoeid? Want dan kun je het mss zelfs nog wel losweken, al acht ik die kans niet groot. Volgens mij zit er wel een folie over de contacten, dus als je spaarzaam bent met wat warm water lukt het miss. Haal dan toch even je toetsenbord los van je laptop. Dat werkt stukken gemakkelijker en veiliger voor je laptop.
In elk geval kun je met een defect F2 en Alt toets, ook al is het niet prettig, wel verder:(

Helaas is dat het dus ook niet,,,
Heb het bordje volledig uit elkaar gehad,,, maar de alt toets blijft geactiveerd...
Ik heb toen de laptop zonder het ingebouwde toetsenbord met een extern toetsenbord aangezet om te kijken of het misschien softwarematig was maar helaas het ligt dus toch aan de hardware... op de een of andere mannier is de linker alt toets geactiveerd en wil niet meer uit....
Want zonder het ingebouwde bord is het wel goed!!!

Ben bang dat ik een nieuw toetsenbord zal moeten aanschaffen...
Iemand een tip waar ik een niet al te duur vervangend bord kan vinden???
Bij de sites die ik tot nu toe gevonden heb staat allemaal niet meer leverbaar!!!

Ik zie op de verschillende websites ook alleen maar niet leverbaar staan.
Heb je al contact met Medion opgenomen?
Contact

Groeten Marcel

Ik zag onderaan DEZE pagina nog wel een lijstje met laptops waar hetzelfde toetsenbord in zit als bij jouw.
Misschien kom je daar iets verder mee.
Misschien kun je ergens een gecrashte knutsellaptop op de kop tikken voor weinig geld waar je dan het keyboard van kunt gebruiken.

Kwam ook DEZE nog tegen maar ik heb geen account om in te loggen om voorraad info te raadplegen.

En misschien kun je googlen op P0120924 (artikelnummer)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als je geen toetsenbord kunt vinden zou ik het servicecentrum van Medion (ALDI Lidl??) benaderen. Al die merken hebben in Nederland een bedrijf dat voor hun de service verleent.
Mss willen zij een toetsenbord leveren.

Als je geen toetsenbord kunt vinden zou ik het servicecentrum van Medion (ALDI Lidl??) benaderen. Al die merken hebben in Nederland een bedrijf dat voor hun de service verleent.
Mss willen zij een toetsenbord leveren.

Hey hoi,,,

Helaas is dit ook geen oplossing...
Heb helaas nog niets kunnen vinden online en dus heb ik even een berg geld verspild met de helpdesk van medion om uiteindelijk te horen te krijgen dat zij geen losse onderdelen verkopen...
Wel kan ik de notebook opsturen voor een reparatie van ± 50 euro aan onderdelen en 100 euro voor de verzending en reparatie!!!

Bij medion hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar....

Heeft iemand nog een tip???

Hey hoi,,,

IK wil graag iedreen bedanken voor de hulp,,, Vooral VDK_P die deze keer de oplossing heeft gegeven...
echter ik heb nog 2 kleine vraagjes!!!
1) Waar kan ik een tip plaatsen voor iedereen???
2) Hoe sluit ik een topic???

Greetzzz Will

Topic sluiten doe je bovenin bij je start posting, druk op Onderwerpopties en kies voor Vraag als opgelost markeren.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan