Toetsenbord werkt niet juist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin92

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn Toshiba NB100 - 10Y Netbook. Sinds ik hem gisteren heb opgestart, werkt het toetsenbord niet meer naar behoren. Eerst werkte het touchpad ook niet meer, maar dat werkt nu gelukkig weer. Wat is nou mijn exacte probleem?

Een aantal toetsen werkt niet meer. Als ik bijvoorbeeld een programma als Word, Kladblok opstart (of gewoon internet en dan google), dan gaat hij automatisch de q typen. Ik druk zelf niets in, maar het komt er gewoon vanzelf te staan. Dan zijn er ook nog een aantal letters die niet werken. Druk ik bijvoorbeeld op q, dan verschijnt die letter niet. Hetzelfde geldt voor de letters w,e,r,u,i,o,p,g,h. Ook een aantal tekens werkt niet of via een andere toets. Als ik bijvoorbeeld op 8 druk, krijg ik een komma en als ik op 9 druk, een punt.

Dan zit er nog een raar geval bij.. Druk ik op z, dan gaat Caps Lock aan (Caps Lock toets zelf werkt wel gewoon). Druk ik op x, dan krijg ik sx, druk ik op c, dan krijg ik dc. Druk ik op v, krijg ik fv, m geeft jm, komma geeft k en komma, l geeft l en punt. Met letters v en b van onderste rij is niets aan de hand. Deze letters van de onderste rij pakken dus de letters die daar schuin boven staan mee. Met de cijfers is dan ook wat mis. 1 geeft 1Z en caps lock. 2 geeft alleen X. 3 geeft alleen c. 4 geeft v, 5 en 6 werken wel. 7,8,9 en 0 geven ook de letters/tekens van de onderste rij aan.

Weet iemand wat ik hiermee aan moet, want ik heb werkelijk geen idee.. Ik denk dat het iets met de drivers te maken heeft? Voor de duidelijkheid: het is een Netbook, waarbij ik geen beschikking heb over een CD-Rom. Extra weetjes: 1. Met een extern toetsenbord werkt alles gewoon prima. 2. Start ik Windows (XP Home Edition) in Veilige Modus, heb ik hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet,
Erwin

Rechtsonder op de taakbalk zie je 2 icoontjes (?) (zie plaatje) Staan de talen op NL en VS int.?
Al betwijfel of dit in jouw geval de oplossing zal zijn.

Stond dit al goed, ga dan eens naar apparaatbeheer en klik op het +je bij toetsenborden. Als het goed is staan er 2 genoemd (HID en PS2) Verwijder deze beide eens en start het netbookje opnieuw op.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    23,7 KB · Weergaven: 290
Laatst bewerkt:
Over de taalinstellingen, hier is niets mis mee.. Dit staat gewoon zoals het voor het probleem ook al stond. Ik kan je tweede optie eens gaan proberen, hopelijk heeft dat wel zin :) Bedankt alvast!

Werkt dat ook niet, dan heb je nog de mogelijkheid om het netboekje te recoveren naar de fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat je mnog niet zo gek veel eigen bestanden op het ding hebt staan (gelet op het feit dat 'ie splinternieuw is)

Ik heb nergens gezegd dat hij splinternieuw is hoor :P Hij is nu al bijna 2 jaar oud.. Daarentegen staan er inderdaad niet zoveel bestanden op. Ik probeer zo eerst even jouw eerste tip. Je hoort wel of dat gelukt is of niet.

Verkeerde conclusie door mij getrokken (ik nam idd. aan dat hij nieuw gekocht was)
Dan komt ook de optie van een hardwaredefect naar voren,... ik hoop het niet voor je want een netboekje laten repareren is veelal niet lonend.

Stond dit al goed, ga dan eens naar apparaatbeheer en klik op het +je bij toetsenborden. Als het goed is staan er 2 genoemd (HID en PS2) Verwijder deze beide eens en start het netbookje opnieuw op.

Dit heeft helaas niet geholpen. Moet ik nu terug naar de fabrieksinstellingen? Zo ja, hoe moet ik dat doen? (A)

Ik heb zelf ook een Toshiba netbookje en daar kan ik middels de Windows startknop en dan de Toshiba utilitys, de recovery in werking zetten.

Ik heb niet echt de optie recovery.. is dit dan hetzelfde ofzo? Zie afbeelding hieronder.

helpmij.png

Als ik dan voor die formatteeroptie kies, staat er:
Het recorderstation wordt nier herkend. Het station is mogelijk in gebruik door een ander programma of is niet correct aangesloten.

Wat betekent dit? Moet ik een harde schijf aansluiten ofzo? :P

Voor alle duidelijkheid: Ik heb geen beschikking over een CD-Rom speler..

Laatst bewerkt:
Ik moet bekennen dat ik je niet helemaal correct geïnformeerd heb. Ik ging er in gedachten vanuit dat de optie daar zat, maar daar zit alleen de mogelijkheid om bijv. met een externe DVD speler een herstelDVD te maken.

Om te kunnen recoveren vanaf de verborgen partitie moet je handelen zoals in de handleiding wordt beschreven. In de bijlage kun je zien hoe dat voor mijn netbookje (NB200) werkt en omdat ook jij een Toshiba hebt neem ik aan dat jij de verborgen partitie op dezelfde manier kunt benaderen.

Succes!

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 105
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan