toetsenbord werkt niet meer. alleen onder het bureau

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hallo,

Een vraagje; Ik heb al enkele jaren (denk 5) een toetsenbord / muis combinatie van Logitech. Nu heeft deze altijd al wel z'n kuren gehad, maar het heeft nu een toppunt bereikt.
Ik heb al die jaren mijn combinatie naast elkaar staan (recht voor mij het toetsenbord, muis rechts ernaast, oplader schuinrechts daarvoor). Normaal gesproken doet de combinatie het goed (af en toe dat het vaststak, maar na herstellen was het weer okee).

Nu is het zover gekomen dat de gehele USB drives vast zijn komen te zitten. Ik heb de pc naar een pcshop heengebracht en het laten herstellen. Aldus daar werkte alles weer normaal.

Maar zodra ik thuis kom doet de muis het in de meeste gevallen wel, maar het toetsenbord totaal niet. Mijn oplossing hiervoor is dat ik het toetsenbrod op mijn schoot, onder het bureau moet houden. Want zodra deze erboven is kan ik niet (af en toe een enkel teken) typen.

Ik heb de oplader voor de muis onder het bureau gezet en op vele andere plaatsen, maar het helpt niet (alleen de eerste keer). Ook de pc winkel weet niets hieraan te doen. Er is dus duidelijk een storing ontstaan tussen toetsenbord (misschien de muis) en de oplader (/ dock). Tevens zij er geen nieuwe apparaten in de buurt die het kunnen verstoren. Alles staat op dezelfde plek voor jaren.

Kan iemand mij aan een oplossing helpen, of moet ik een nieuwe combi kopen (ben bang dat dan hetzelfde weer gebeurt)

Alvast bedankt, Schuls

U heeft het over een oplader, dit betekend dat de apparaten op accu's werken.
Het geheel is 5 jaar oud en dit kan betekenen dat de accu's op z'n end zijn.
Deze dingen hebben niet het eeuwige leven.

bedankt voor het antwoord.
Ik weet dat het kapot kan gaan, alleen het vreemde hier is dat het in de pc winkel wel werkt. Terwijl ze daar ook naast elkaar stonden

Dit hoeft zo veel te zeggen.
Draadloze apparaten werken altijd via een radio frequentie in een bepaalde frequentieband.
Op de ene plaats kan er meer storingen zijn op deze frequentie dan op een andere plaats.
Dit kan komen door apparatuur die in dezelfde frequentieband zitten.
Bij een bijna defecte accu werkt het apparaat daardoor soms nog wel goed en soms niet goed.

Zo werd ik knettergek van mijn buurman die telkens als hij thuis kwam met de auto en z'n garagedeur opende, bij mij de televisie uitging.
Het heeft even geduurd voordat ik er achter was waaraan dit probleem lag.
Natuurlijk gebeurde dit niet bij de reparateur en ook niet toen ik mijn tv een keer meenam naar de camping. Maar thuis daarna ging hij weer telkens uit op voor mij willekeurige momenten en soms een dag helemaal niet en soms 2 of 3 keer per avond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan