Toetsenbord werkt niet na herstel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rudus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik bezig geweest met het opschonen van mijn laptop, maar heb dat klaarblijkelijk iets te rigoureus gedaan.
Vanmorgen wilde de pc niet meer opstarten namelijk en was de enige optie om mbv HP herstel manager terug te zetten naar fabrieksinstellingen (heb nog wel kunnen back-uppen).
Ondertussen start ie wel weer gewoon op, kan ik een gebruiker kiezen en dan ook nog mijn wachtwoord intypen. Echter, als ´ie vervolgens helemaal is opgestart doet het toetsenbord het niet meer (het virtuele toetsenbord (bij bureau assecoires --> toegankelijkheid) doet t nog wel).

Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Groetjes Ruud

Dat is wel heeeeeeel vreemd, heb je heel misschien een ander toetsenbord liggen die je kan aansluiten?

Nee, ik type nu met de muis en het virtuele bord...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je typt virtueel?
Inventief, zou ik waarschijnlijk niet aan gedacht hebben.

Maar je probleem.
Ga eens naar apparaatbeheer en dan bijna beneden aan staat toetsenbord.
Bij mij staat "Standaats-PS/2-toetsenbord" met bijbehorende drivers i8042prt.sys en kbdclass.sys en die staan in c:\windows\system32\DRIVERS\

Zo niet, controleer dan eerst of die drivers nog bij jou in die dir staan.
Nee? Dan probeer ze krijgen (van een andere computer of internet)

Ja, verwijder dan het toetsenbord in apparaatbeheer en laat hem dan stuurprogramma's bijwerken (2de icon van rechts in de balk)

Ik mag hopen dat hij het dan weer doet.

succes ermee.

Staat er inderdaad allemaal. De drivers staan er ook in de map. Als ik ze in apparaatbeheer wil bijwerken, gaat het fout. Hij blijft zoeken, zonder resultaat.
(Ik kan in apparaatbeheer niets verwijderen).
Nog ideeën?

Zelf heb ik er nu geen tijd voor, maar als je er nog een andere pc naast hebt staan kun je op beide regedit openen en kijken welke zaken er staan die op i8042prt.sys en kbdclass.sys wijzen (zoeken op i8042prt.sys en zoeken op kbdclass.sys)
Dat wat je bij je vernaggelde pc mist, erbij zetten, op dezelfde manier als in de andere staat.
Dan opnieuw opstarten en duimen.
Verder zou ik het ook niet weten.

succes ermee.

Ik had in eerste instantie hersteld op basis van 'minimal image', maar heb heb nu compleet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Alles is goed nu op één ding na: het toetsenbord doet het wel, maar ik heb de verkeerde ingesteld volgens mij. Als ik (bijvoorbeeld) de fysieke toets van '@' typ (=shift 2) dan krijg het teken ' " '.
M.a.w., mijn fysieke toetsenbord is deze: http://upload.wikimedia.org/wikiped...short_enter_xfree86_us_keyboard_full_size.png, maar mijn pc denkt dat het deze is: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/NL_toetsenbord_groot.PNG.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Moet niet al te moeilijk zijn lijkt mij...

Alvast bedankt.

Never mind. Was het bekende Ctrl Shift probleem, maar daar had ik nog niet aan gedacht.

Je kunt ook onder configuratie scherm, land en taal en dan toetsenbord en talen opzoeken.
Meestal wordt dan nederlands als taal genomen en vs toetsenbord.
Alle andere toetsenborden en talen kunnen dan verwijderd worden.

Is al gelukt ondertussen via die weg inderdaad, maar moest hem bij Taal wel op "Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal)" zetten, niet op Nederlands gewoon. Dank!

@Rudus ,

Ik heb een aantal quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert kun je hiervoor de optie "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan