Toetsenbord werkt niet tijdens opstarten, daarna wel???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik heb het volgende probleem:

Tijdens het opstarten van mijn systeem kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken, krijgt blijkbaar geen stroom??

Zodra Windows geladen is, werkt alles zonder een enkel probleem.

Toetsenbord is aangesloten op PS/2, meerdere toetsenborden geprobeerd, niets helpt:o

En... ik moet nodig in mijn bios zijn!

Wie weet een oplossing?

Bios reset is voorlopig geen oplossong, ben ik direct ook mijn RAID0 configuratie kwijt:(

Helaas helpt het niet.

Trouwens nog iets geks:
Direct na het starten opent een (blanco) Kladblok pagina, automatisch, met de naam: pkey.txt

Ga denk ik maar eens even systeemherstel uitvoeren...

Lijkt mij idd. een handige zet.

[edit] aan de andere kant, in Windows werkt het, maar bij het booten niet. Zal een Windows systeemherstel van invloed zijn op het booten? [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat Systeemherstel veel zal helpen (ik zou het vreemd vinden, als het wel zo zou zijn) maar zoek eens uit of je met een BIOS-reset wel echt je RAID-config kwijtraakt, bij mij namelijk niet.

Heeft inderdaad niet geholpen....

Het zou mooi zijn wanneer een bios-reset de raid ongemoeid zou laten, ik dacht dat eigenlijk gewoon zomaar, maar wanneer jij die ervaring hebt, zal het ongetwijfeld zo zijn.

Al met al ben ik sowieso niet tevreden met de Vista Ultimate versie die ik er nu op heb staan, heb er gewoon geen goed gevoel bij op een of andere manier.

Ga morgenochtend de Muiz versie maar weer installeren, tenminste.... wanneer ik de cdrom als first boot ingesteld krijg....

Ben ik weer:D

Vanmorgen de bios gereset en de Muiz versie van Vista geinstalleerd en... alles loopt weer als een trein!
Alleen nog even de Vista updates erop en back in business!

Was je nou ook je RAID-config kwijt? Dat zal bij ieder moederbord vast anders zijn, bij mij in ieder geval niet. :)

Nee, de RAID0 config was er nog gewoon, moet alleen even aangeven dat deze weer gebruikt moest worden.

Nog interessanter vind ik de vraag, WAAROM het gisteren mis ging. Zelf verdenk ik daarvan 2 mogelijke oorzaken:

1) De AI Sodtware van Asus zelf, die ik eerst geinstalleerd heb en later verwijderd. Daar blijven toch echt heel veel sporen van achter en blijkbaar wordt de boel bij verwijderen niet goed opgeschoond.

2) En niet helemaal correcte (;)) versie van Everest die het begeven had....

Mooi dat je RAID-0 gewoon kon blijven gebruiken, en wat betreft die andere vraag: ik denk het eerste (dat lijkt met het meest logisch). :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan