Toetsenbord werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mevaderJanSmit

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2015
Hallo,

Sinds vandaag kan ik niet meer typen met mijn laptop. Het gaat om de Acer Aspire V3-317-310F.

Ik kan nog wel mijn beeldscherm lichter en donkerder instellen met behulp van de fn-toets, maar letters, cijfers en overige tekens (en shift-/controltoetsen etc.) werken niet. Ook als ik een extern toetsenbord aansluit van mijn computer, die wel werkt, kan ik niet typen op mijn laptop.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Als er meer informatie nodig is, hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

Heb je ergens een boot cd liggen?
Kijk eens of het toetsenbord het dan wel doet als je daar mee opstart.
Dan ligt het aan de drivers.

Kun je in de veilige modus opstarten? F8 ingedrukt houden bij het opstarten (afhankelijk van welke windows je hebt) -en of het toetsenbord het doet....-
Misschien doet hij het dan wel en dan kun je taal en toetsenbord aanpassen.
bv Nederlands toetsenbord. het Amerikaanse dan verwijderen.

Bij een volgende boot doet het toetsenbord het hopelijk weer en kun je weer het Amerikaanse installeren.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb helaas geen cd-drive op mijn laptop zitten. Is er een andere mogelijkheid (waarschijnlijk online) om hiernaar te kijken? Ik heb al gekeken of ik mijn drivers kon bijwerken via het apparaatbeheer, maar dit kon niet.

Het opstarten ga ik nu proberen.

je kunt ook een opstartbare usb maken.

Het F8 ingedrukt houden heeft geen effect. Ik heb overigens Windows 10.

Wat bovendien gek is, is dat ik in eerste instantie wel mijn wachtwoord kan intypen om in te loggen op mijn account, maar naderhand niet meer (als ik later opnieuw wil inloggen).

Ik had mijn schermtoetsenbord nodig om dit in te voeren. Om de een of andere reden is het nu wel weer mogelijk om te typen. Géén idee wat de precieze oorzaak nu is geweest, maar het werkt wel weer.

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan