Toetsenbord wordt bij start niet geactiveerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
Hallo
ik heb een moederbord asus P8 H61-M2
enige tijd heb ik volgend probleem: bij opstarten geen klavier en ik kan dus niet in mijn boot menu.
De pc boot gewoon en laadt win10 en heb ik een klavier. Na veel zoeken heb ik een stommiteit uitgehaald, ik heb in msconfig opstarten het aantal procesussen op 4 gezet. Ik geraak wel in de opdrachtprompt via de herstel cd van win10.
Kan iemand mij helpen?
Mvg
frero
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt het hier over van alles en nog wat, maar wat is nu eigenlijk je vraag ?
 
1)
Configuratiescherm, systeem beheer, systeem configuratie, normaal opstarten.
Dan is het weer normaal.
2)
Je bedoeld waar je kunt kiezen wat moet opstarten (dual boot) ?
Hoop niet dat je geen toetsenbord in je bios hebt, want dan zou je toch je bios opnieuw moeten flashen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is juist het probleem,win10 opent niet, geen klavier en deinstallatiedisk heeft geen autorun en wordt niet ondersteund door win10
mvg
frero
 
Uit de specificaties:
1 x PS/2 keyboard/mouse combo port(s)
1 x DVI
1 x D-Sub
1 x HDMI
1 x LAN (RJ45) port(s)
6 x USB 2.0
1 x Optical S/PDIF out
3 x Audio jack(s)

Oftewel: Je zou van iemand een PS2 toetsenbord moeten lenen en die aansluiten op de PS2 aansluiting aan de achterkant. Dan de pc aanzetten en kijken of je weer wat kunt (gaan) doen met dat PS2 toetsenbord.

En ja, klungelen is altijd een blunder als je geen ***** idee hebt wat je aan het doen bent terwijl de computer gewoon goed werkt en al helemaal als je geen zaken vooraf geregeld (én getest!) had voor het terugdraaien ervan.

Overigens zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je op de recovery opdrachtprompt bent van Windows 10 en daar het volgende command ingeeft (en dan Enter), ik heb hier even geen W10 computer bij de hand dus geen idee of dit iets opstart:
rstrui.exe
Start dan inderdaad Systeemherstel, dan kun je daarmee gaan kijken wat er gebeurt als je een herstelpunt terugzet van vóór je "experiment".

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Verder zoeken

Een aantal dingen zijn me nog niet duidelijk.
  1. Gebruik je een USB toetsenbord of PS/2
  2. Is het zo'n Mobo met gecombineerde PS/2
  3. Kom je wel in Het Bios als je op [Del] drukt.
  4. Zie je gewoon POST tijdens het booten.
  5. Welke foutmelding krijg je ?
Weet je nog wat je gedaan hebt, net voordat hij er mee op hield.

Hoor wel.
 
is mij gelukt win 10 met helpdisk terug te installeren
nu blijkt alles terug normaal te werken
weet echter nog altijd niet hoe die fout ontstaan is
bedankt voor alle reacties
mvg frero
 
Tot je dienst, en fijn dat het je allemaal gelukt is.

Graag nog deze vraag de status opgelost geven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Alternatief staat rechts onder posting #1 een vergelijkbare optie die je kunt klikken om de vraag de status opgelost te geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan