Toetsenbord wordt niet herkend en kan windows niet opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

raketnet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Ik ben mijn pc aan het opschonen geweest en heb denk ik meer weg gegooid dan goed is.
Er staat windows xp op geinstalleerd en ik heb service pak 2, met software verwijderen, eraf gahaald.
Als ik de pc opstart krijgt het toetsenbord heel even kontakt en ik kan met "delete" naar het bios setup scherm.
Als ik normaal opstart krijg ik de volgende melding in een verder leeg scherm;
"windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>system32\ntoskrnl.exe. Instaleer het bovengenoemde bestand opnieuw".
Wat ik ook probeer het toetsenbord krijgt echter geen kontakt.
Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren met de cd en met [6] gedownloade opstart floppys van microsoft maar alles blijft haken omdat er aanslagen op het toetsenbord vereist zijn.
Toetsenbord is OK, ik heb ook een ander toetsenbord geprobeerd.

Wie o wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Meld eerst even of je een USB toetsenbord, een Draadloos toetsenbord of een PS2 (met zo'n rond mini-DIN (vaak paars/roze) stekkertje) toetsenbord gebruikt.

Indien USB of draadloos: Leen een PS2 toetsenbord. Meeste kans op succes.

Tijs.

Ik heb het met een draadloos, usb en ps2 toetsenbord uitgeprobeerd maar daar zit geen verschil in.

Meld eerst even of je een USB toetsenbord, een Draadloos toetsenbord of een PS2 (met zo'n rond mini-DIN (vaak paars/roze) stekkertje) toetsenbord gebruikt.

Indien USB of draadloos: Leen een PS2 toetsenbord. Meeste kans op succes.

Tijs.

Als het eerder goed werkte, en je hebt in de BIOS instellingen verder niets aangepast, dan heb ik geen tips meer voor je..

Misschien heeft een andere forumlid een idee??

Tijs.

Gelukkig kwam ik een handige buurman tegen en die heeft het opgelost.
Is bezig geweest met instellingen in de bios en xp is opnieuw geinstalleerd.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Johan

Als het eerder goed werkte, en je hebt in de BIOS instellingen verder niets aangepast, dan heb ik geen tips meer voor je..

Misschien heeft een andere forumlid een idee??

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan