toetsenbord+XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
1.627
Hallo allemaal,

sinds vandaag heb ik na een tijd aanstaan van mijn pc dat als ik bijvoorbeeld : + p in wil typen in MSN of IRC dat er dan opeens andere tekens komen, dus ipv dubbele punt ± terwijl ik wel op het toets van dubbelpunt (en shift in houdt) druk

bij de haakjes is het zo dat als ik op shift en 9 druk dat dit ) haakje komt terwijl dat ( deze moet zijn die onder shift 8 zit

na het opnieuw opstarten van mijn pc doet alles het normaal, pas na een tijdje gaat hij dit doen

het moet ergens in XP zitten aangezien ik onder Windows 98se geen problemen heb

weet iemand de oplossing hier voor, het is namelijk erg irritant

alvast bedankt
 
ja klopt ik heb dit na 4× XP installeren elke keer gehad, is enorm irritant...(vriend van me had het btw ook)
je kan het ook zo weer goedzetten door indeling en invoertaal goed te zetten, maar het is toch best irritant
helaas heb ik de moeite niet genomen om uit te vinden waarom, want toen stapelden de minpuntjes van XP zich op en heb ik 2000 geinstalleerd...
misschien dat een SP (service pack) helpt ?
 
Ga naar Configuratiescherm>Landinstellingen>Talen>Details
Hier kun je je toetsenbord veranderen.
 
Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens onder Windows XP, heb een Logitech toetsenbord en de land/taal instellinengen staan goed. De oplossing bij mij is in apparaatbeheer even het USB toetsenbord uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.
 
Nee, het zit niet in de taalinstellingen van XP, die staan op NL en dat moet je zo houden. Het probleem is dat je een Amerikaans toetsenbord gebruikt en dat XP denkt dat het een Nederlands toetsenbord is (of andersom). Ik heb op de taakbalk een NL-pictogrammetje voor de taal van XP en een toetsenbordpictogram voor de (land-)versie van het toetsenbord. Varieer eens met die laatste.
Coen.
 
Geplaatst door Coen111
Nee, het zit niet in de taalinstellingen van XP, die staan op NL en dat moet je zo houden. Het probleem is dat je een Amerikaans toetsenbord gebruikt en dat XP denkt dat het een Nederlands toetsenbord is (of andersom). Ik heb op de taakbalk een NL-pictogrammetje voor de taal van XP en een toetsenbordpictogram voor de (land-)versie van het toetsenbord. Varieer eens met die laatste.
Coen.

die heb ik van de taakbalk af gegooid na installatie XP, vond het vreselijk irri :D
Geplaatst door JPeetje

misschien dat een SP (service pack) helpt ?

sp1 is geinstalleerd op mijn pc dus nee dat helpt ook niet :)

Geplaatst door Casper107

De oplossing bij mij is in apparaatbeheer even het USB toetsenbord uit te schakelen en daarna weer in te schakelen

Heb ik ook geprobeerd met mijn PS2 toetsenbord van Trust, helaas na opnieuw opstarten en ongeveer half uurtje aan ging hij weer raar doen,

ik heb nu ongeveer een half jaar non stop op XP gedraaid en een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dit is de eerste keer dat XP zo doet,
 
onderaan (zie bijlage) stond eerst ook Nederlands Toetsenbord, deze heb ik net verwijderd, nu hopen dat alles blijft werken :D
 

Bijlagen

  • zie.jpg
    zie.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 59
Devilish als je in dat scherm nu op toetsinstellingen klikt
dan zie je daar staan "Schakelen tussen invoertalen" daar stond bij mij een toetsencombinatie ingevuld bv. als ik Shift+ctrl indrukte werd er gewisseld tussen de invoertalen. Nu heb ik daar staan "Geen" nu heb ik er dan ook geen last meer van. :)
 
Hebben jullie toevallig ook allemaal Messenger of zoiets lopen, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daardoor komt. Devilish had het ook met MSN zegt ie, ik heb dus ook herhaaldelijk dat zonder reden ineens mijn toetsen niet doen wat ze moeten doen. Aan de instelling is niks veranderd (NL+VS int.) dit is echter bij mij alleen op te lossen door een keer een heel andere indeling te kiezen toe te passen en daarna weer kiezen voor NL+VS int. daarna werkt alles weer.

Heel vreemd dus !!!! :confused:
Misschien dat iemand dit vermoeden kan bevestigen.....


Remy
 
Geplaatst door huijb
Devilish als je in dat scherm nu op toetsinstellingen klikt
dan zie je daar staan "Schakelen tussen invoertalen" daar stond bij mij een toetsencombinatie ingevuld bv. als ik Shift+ctrl indrukte werd er gewisseld tussen de invoertalen. Nu heb ik daar staan "Geen" nu heb ik er dan ook geen last meer van. :)

hey das een goeie, tx, heb nu geen last meer van gehad :cool:
 
Ik mijn taalinstelling ook op Nederlands staan en de indeling op VS internationaal. Maar in een spreadsheet programma is mijn punt op het numpad ook daadwerkelijk een punt, terwijl ik dit graag als komma zou willen. Ik heb dat ook voor elkaar gekregen door de indeling op Nederlands te zetten, maar toen klopten mijn @#$%^ e.d. niet meer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
 
Bij extra>opties>internationaal kan je het decimaalteken en het duizendtalteken zelf instellen.
Coen.
 
Coen, bedankt voor je antwoord. Dat geldt voor excel zeker? Wel jammer dan dat ik geen Excel heb, maar OpenOffice.org Calc. Je weet toevallig niet waar die instelling daar zit?

Brutus
 
Heb het even op de OpenOffice mailinglist gegooid. Deze optie zit er (nog) niet in. Maar heb al wel een oplossing gevonden middels het freeware programma AllChars. Voor de geinteresseerden: http://allchars.zwolnet.com
 
Hallo allemaal,
Ik heb de mogelijkheid ingesteld van "Schakelen tussen invoertalen" zoals in een eerder bericht werd voorgesteld. Nou dat werkt prima... alleen XP zet zeker drie keer in het kwartier de verkeerde settings weer terug.
Als ik dan even niet oplet )blind typen' Je ziet wat er gebeurd is± alle tekens gaan weer de mist in. Zo even de "juiste setting" ingesteld. Hier wordt ik toch wel een klein beetje beroerd van hoor. Is hier niet een blijvende oplossing voor???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan