Toetsenbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter GMAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GMAN

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2003
Hallo Mensen,

Ik heb even een vraag en ik heb al wel net zo ietsop dit forum gelzen maar daarmee kom ik er niet uit.

Het probleem is als volgt:

Ik heb een qwert toetsenbord, en volgens mij staat alles goed ingesteld want alle tekens zitten op de goede plaats waar ze ook horen. alleen kan ik geen trema's op letter krijgen enzo. kijk 'e'en dan moeten die dingen op de e komen en dat werkt niet meer bij geen enkele letter.

Het is misschien een beetje rare vraag maar kan iemand mij helpen..???

Lukt het ook niet als je bijv op de alt en dan de 1 3 7 op je nummeriek intoetst?

Ik raad je dan toch aan de alt-toets te gebruiken met daarna een cijfercode uit het numerieke toetsenbord (dat wat helemaal rechts zit). Ik geloof dat de letters zoals ï en ë ergens tussen cijfercode 128 en 145 in zitten.

Even zoeken dus...

Het hangt soms af van het letter type dat je gebruikt.
Ik heb ditzelfde fenomeent gehad toen ik ooit eens een ander lettertype gebruikte. Kijk eens of het bij b.v. courier hetzelfde is.

Neej,

Het is bij een ander lettertype ook het geval, maar het is ook bij bijvoorbeeld websites enzo, dingen waar je het lettertype niet in kan stellen, dus alsiemand anders nog een suggestie heeft graag.

ja met alt werkt het wel maar das niet de bedoeling
:confused:
wil niet al die dingen uit me hoofd leren:(

Het zit een beetje verborgen maar ga eens naar het Configscherm kies Landinstellingen, kies Talen, button Details en dan het tabje instellingen.

Deze combinatie werkt bij mij (Zie bijlage), andere moeten soms juist alleen 'VS' hebben dus zonder internationaal. Gewoon even uitproberen.

Zo als je ziet gebruik ik soms ook een russisch toetsen bord... 33 letters in het alfabet :)

Onder toetsinstellingen kun je aangeven hoe je wilt schakkelen tussen meerder toetsenbord instellingen.

Bijlagen

• toetenbord instellingen.gif
    toetenbord instellingen.gif
    40,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan